حجت الاسلام جعفری در جمع عزاداران در بهاباد:

تربیت انسان‌های عالم و شایسته از مهم‌ترین ویژگی‌های امام صادق (ع) بود/ جایگاه و مقام امام صادق(ع) در جامعه باید بیش از گذشته تبیین شود

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه این امام همام زنده کننده مکتب تشیع است؛ اظهار کرد: تربیت انسان‌های عالم و شایسته و پرورش و آموزش شاگردانی با ویژگی‌ها و تخصص‌های خاص از مهم‌ترین ویژگی‌های امام صادق (ع) بوده است.
کد خبر: ۸۷۱۹۷۳۱
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، همزمان با سراسر کشور مراسم عزاداری سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت با حضور شیفتگان و ارادتمندان آن حضرت در شهرستان بهابادبرگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی جعفری یکی از روحانیون حوزه علمیه قم در جمع عزاداران سالروز شهادت امام صادق (ع) در مسجد ابوالفضل (ع) محمد آباد بهاباد گفت: حضرت امام صادق (ع) به‌عنوان بنیان‌گذار مذهب شیعه خدمات بزرگ و فراموش ناشدنی را در زمینه علمی و فقهی به مسلمانان کرده است.

وی بابیان اینکه این امام همام زنده کننده مکتب تشیع است؛ اظهار کرد: تربیت انسان‌های عالم و شایسته و پرورش و آموزش شاگردانی با ویژگی‌ها و تخصص‌های خاص از مهم‌ترین ویژگی‌های امام صادق (ع) بوده است.

این روحانی برجسته افزود: امام صادق (ع) چهار هزار شاگرد با درجات علمی بالا و باایمان تربیت کردند که هرکدام از این شاگردان در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی مانند فقه، کلام و فلسفه مهارت خاصی داشتند و زبانزد جهان آن زمان بودند.

وی بابیان اینکه سیره عملی امام جعفر صادق (ع) می‌تواند الگویی مناسب برای روحانیون و مبلغان ما باشد، گفت: تشکیل حوزه‌های علمیه، تربیت و تعلیم دانشمندان در رشته‌های مختلف نمونه ای از فعالیت‌های امام صادق (ع) در طول حیات پربرکت ایشان بود.

وی افزود: جایگاه و مقام امام صادق(ع) در جامعه باید بیش از گذشته تبیین شود و اهداف آن حضرت در جامعه برای جوانان و نوجوانان تبلیغ شود.

حجت الاسلام جعفری به جایگاه کسب و کار و روزی حلال در مکتب امام صادق علیه السلام اشاره کرد و گفت : مکتب امام صادق علیه السلام مکتب امامت، خلافت الهی و هدایت انسان ها است، و گاه حتی مکتب درس آموزی برای کسب روزی حلال. ایشان خود پیوسته کار و تلاش می کردند و دیگران را هم به این امر، سفارش می نمودند و نمی خواستند که فردی در جامعه از کوشش برای کسب روزی حلال، باز ماند.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) کار و تلاش برای کسب روزی را وسیله حفظ آبرو تلقی کرده و می فرمودند گفت : آن حضرت فرمودند «آدمی باید در پیِ کسب و کار برای حفظ آبروی خود باشد».

این روحانی برجسته به چگونگی دوران امامت و شهادت امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و گفت : دوران امامت امام جعفرصادق (ع) ششمين پيشواي شيعيان از سال 114 هجري قمري و همزمان با شهادت پدر بزرگوارش حضرت امام محمد باقر (ع) آغاز شد. آن حضرت در سال 148 قمري و در سن 65 سالگي توسط منصور دوانيقي مسموم ، در مدينه منوره به شهادت رسيد و در قبرستان بقيع به خاک سپرده شد .

وی تصریح کرد: امام صادق (ع) در مدت 34 سال امامت پربرکت خويش نقش مؤثر و برجشته اي در گسترش فرهنگ حياتبخش اسلام داشت.

در پایان مراسم عزاداری در رثای آن امام همام با حضور شیفتگان و ارادتمندان به اهل بیت برگزارشد و مداحان در وصف آن امام به نوحه خوانی و مدیحه سرائی پرداختند.

گفتنی است نظیر این مراسم در مساجد جامع و صاحب الزمان بهاباد نیز برگزارشد.


ارسال نظرات