خبرهای داغ:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردوس از اجرای طرح سفیران نور در 22 روستای این شهرستان برای نخستین‌بار در خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۹۶۸۲
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردوس  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی گفت: طرح سفیران نور با هدف اعزام خواهران مبلغه به مناطق روستایی از پنجم مردادماه آغاز و به مدت 45 روز در سطح شهرستان فردوس اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح به صورت ابتکاری و برای نخستین‌بار در خراسان جنوبی اجرایی می‌شود، گفت: در طرح سفیران نور تعداد 15 نفر از خواهران مبلغه حوزه علمیه فردوس به مناطق روستایی اعزام و مسائلی نظیر آموزش احکام شرعی، سبک زندگی دینی، همسرداری، فرزندپروری، آسیب‌های اجتماعی و انقلابی‌گری به اقشار مختلف در رده‌های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و میانسالان هر یک به صورت مجزا و به اقتضای گروه سنی، ارائه می‌شود.

حجت الاسلام قناعت افزود: برای اجرای طرح سفیران نور، روستاهای شهرستان منطقه‌بندی و 22 روستای هدف در قالب پنج منطقه مشخص شده است که مرحله نخست طرح در منطقه یک شامل روستاهای حسین‌آباد، کجه، چاهنو و طاهرآباد اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح سفیران نور با همت اداره تبلیغات اسلامی، نهاد امامت جمعه و حوزه علمیه خواهران هر هفته روزهای یک‍شنبه و سه‌شنبه اجرا و در حال حاضر با استقبال چشمگیر مردم روستا از این طرح، پیش‌بینی می‌شود مشکل بانوان روستایی در ارتباط با مسائل و احکام شرعی برطرف و به بسیاری از سوالات مردم به ویژه در روستاهای فاقد خانه عالم و روحانی مستقر، پاسخ داده شود.

احداث دو باب خانه عالم در حسین‌آباد و شهرک طاهریه

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 12 خانه عالم در روستاهای شهرستان فردوس فعال است، یادآور شد: عملیات اجرایی دو خانه عالم در روستاهای حسین‌آباد و شهرک طاهریه از یک ماه گذشته آغاز شده و همچنین از محل کمک‌های مردمی یک باب منزل در روستای چاهنو برای خانه عالم و استقرار روحانی خریداری شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها