امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نمازجمعه گفت: پدران و مادران در تربیت دختران بیشتر دقت کنند چرا که این دختران مادران آینده این مرز و بوم هستند و نسل آینده به واسطه آنها تربیت می شود.
کد خبر: ۸۷۱۹۶۵۲
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از تفت، امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نمازجمعه به موضوعات مختلف اشاره کرد.

برشمردن ویژگی های علمی امام صادق(ع)

امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نمازجمعه به برشمردن ویژگی های علمی امام صادق(ع) پرداخت و گفت: بسیاری از اکتشافاتی که امروز توسز دانشمندان جهان صورت می گیرد قرابتی باور نکردنی با احادیث و نگاه علمی این امام همام دارد.

حجت الاسلام غفوری افزود: نگاه اکثر شیعیان این است که ائمه ما فقط کارشان نماز خواندن و دعا کردن بوده است در حالی که ائمه حتی در دعا خواندن هم مضامین والای علمی را مطرح کرده اند که نمونه آن صحیفه سجادیه است.

انتقاد از روند علمی دانشگاه ها

خطیب جمعه تفت بر مطالعه گسترده مقام علمی ائمه(ع) تاکیدکرد و اذعان داشت: امروز بجای آنکه منابع دانشگاه های ما احادیث، روایات و توصیه های ائمه باشد از کتاب های غربی استفاده می شود که جز انحراف چیزی ندارد؛ تاریخ پر است از دانشمندانی که با نظریات ائمه به مقام های والایی رسیدند ولی امروز نوابغ ما به کشورهای خارج برای تحصیل می روند.

ضرورت مقابله با آفت انار

وی در بخش دیگری از سخنانش شیوع آقت مگس مدیترانه ای در تفت را یادآور شد و تصریح کرد:فراگیر شدن آفت مگس مدیترانه ای می تواند خسارت زیادی را به کشاورزان تفتی وارد کند امیدواریم، کشاورزان با توجه به راهکارهای اداره جهاد کشاورزی برای مقابله با این آفت همه تلاش خود را انجام دهند.

سالروز ورزش پهلوانی

حجت الاسلام غفوری به سالروز جنگ احزاب و رویارویی حضرت علی علیه السلام با «عمروبن عبدود» هم اشاره داشت و گفت: این روز به عنوان روز ورزش زورخانه ای و فرهنگ پهلوانی نامیده شده است؛ ورزش زورخانه ای، ورزشی دینی است که از زحمات همه ورزشکاران تفتی در این عرصه تشکر می کنیم.

ولادت حضرت معصومه(س) و الگوی بی نظیر برای دختران

ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر آخرین محور سخنان امام جمعه تفت بود، حجت الاسلام غفوری بر الگو بودن حضرت معصومه(س) برای دختران تاکید کرد و گفت: پدران و مادران در تربیت دختران بیشتر دقت کنند چرا که این دختران مادران آینده این مرز و بوم هستند و نسل آینده به واسطه آنها تربیت می شود..

ارسال نظرات