خبرهای داغ:
حجت الاسلام و المسلمین هاشمی نژاد بیان داشت : طرح مقام معظم رهبری مبنی بر احداث ۵۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی منوط به آب کارون است از زبان مردم می گوییم که کسی حق برداشت از آن را ندارد .
کد خبر: ۸۷۱۹۶۰۷
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۱

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی هاشمی نژاد در خطبه های این هفته نماز جمعه باغملک به انتقال آب کارون به استانهای دیگر اشاره کرد و اظهار داشت : برداشت آب کارون که مردم خوزستان خود به استناد شرع و قوانین جمهوری اسلامی محق ترین مردم در استفاده از آب هستند غیر مشروع است .

وی  بیان داشت : طرح مقام معظم رهبری مبنی بر احداث ۵۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی منوط به آب کارون است از زبان مردم می گوییم که کسی حق برداشت از آن را ندارد .

خطیب جمعه باغملک با بیان اینکه باید نسبت به برداشت نکردن آب از سرچشمه های کارون دفاع کنیم عنوان کرد:  این بیکاری غیر جوانمردانه که بر پیکره استان خوزستان وارد شده از اثرات مستقیم رعایت نکردن مسئولینی ست که تصمیمات خلاف واقع گرفتند و یا  مشاهیر کشور که تصمیماتی گرفتند که آب را به استانهای دیگر ببرند.

وی افزود: به‌عنوان تکلیف شرعی و تاریخی برای مردم استان خوزستان اعلام می کنیم ضمن حمایت از مواضع نماینده ولایت فقیه در خوزستان در خصوص ممانعت برداشت آب از سر چشمه های کارون تاکید می کنیم که مسئولین و نمایندگان از این موضع حمایت کنند و فقط صرف حرف زدن نباشد بلکه برای رضای خدا اقدام کنند و نگذارد ظلم دیگری بر مردم روا شود .

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی نژاد در بخش دیگر از سخنان خود به معضل خودکشی اشاره کرد و افزود: می بینیم که خودکشی در سنین پایین در حال اتفاق افتادن است و عده ای به صورت غیر ارادی به این معضل اجتماعی کمک می کنند .
وی در پایان بیان کرد:اگر نمی توانیم به صورت مستقیم نسبت به  این معضل موثر باشیم  حداقل به‌صورت غیر مستقیم روی آن اثر بگذاریم و نگذاریم مراسمات این افراد رونق بگیرید می توانیم با بی رنگ و روح کردن و نرفتن در مراسم آتش رو فروکش کنیم ، ضمن اینکه کار گروه های علمی و اساتید دانشگاه و حوزه و مدارس باید روی این موضوع کار کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها