امام جمعه موقّت برازجان در خطبه­ های نماز جمعه این هفته در پاسخ به یادداشت یکی از سایت­ های خبری این شهر گفت: تضعیف و تخریب نیروهای مسلّح قطعاً هم نوایی با دشمن و خیانت به نظام اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۱۹۵۸۸
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج دشتستان، حجت الاسلام یعقوب یحیایی در خطبه اوّل نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: متقین کسانی هستند که ملاک و معیار کلام و سخنان آن­ها، رضای خداست و فقط در مواقع لزوم سخن می­ گویند و هر جا که لازم باشد برای رضای خدا سکوت می­ کنند.

وی با اشاره به این که خداوند متعال در قرآن کریم بعد از خلقت انسان به بیان و زبان انسان می­ پردازد، تصریح کرد: زبان و نعمت سخن گفتن، نعمتی بزرگ برای انسان است ولی خطرات بزرگی نیز در کنار این نعمت وجود دارد که اگر انسان مواظب زبان خود نباشد او را به پرتگاه می­کشاند و می­تواند باعث مفاسد زیادی شده و او را گمراه کند.

خطیب جمعه برازجان با بیان این که گناهان زبان هیچ سرمایه­ای نیاز ندارد و انسان در هر موقعی می­تواند با زبان به گناه بپردازد، سکوت کردن، اندیشیدن قبل از سخن گفتن و خود را در محضر خداوند احساس کردن را درمان بیماری­های زبان دانست و افزود: نگه داشتن زبان ریشه همه خوبی­ها و عدم حفظ آن پایه و اساس همه بدی­ها است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) دشتستان در خطبه دوّم ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) اذعان داشت: دوران امامت امام جعفر صادق (ع) دوران آزادی نسبی امام و شیعیان و فرصت خوبی برای فعالیت­های فرهنگی و علمی در جامعه آن روز بود که امام صادق (ع) به برکت همین فرصت­ها دانشگاه بزرگ جعفری را تأسیس و به تربیت شاگردان بسیاری پرداخت که تعداد آن­ها را بالغ بر 4000 نفر عنوان کرده­اند.

امام جمعه موقّت برازجان تأکید کرد: جایگاه و سطح علمی بالای دانشگاه امام جعفر صادق (ع) به حدی بود که بر تمام جریان­های فکری، سیاسی و عقیدتی آن روز برتری داشت و توانست به خوبی برتری مذهب شیعه و جعفری را به اثبات رساند.

حجت الاسلام یحیایی در ادامه ضمن تقدیر و تشکّر از حضور مردم در مراسم استقبال و تشییع سردار شهید حیدر یزدانی گفت: شما با شرکت خود در این مراسم به پاسداشت شهیدان انقلاب اسلامی و ارزش­ها پرداختید و به برکت همین خون شهداست که امروز بحمدالله عطر و بوی ایمان و اخلاص و روحیه ایثار، شهادت­طلبی و ولایت­مداری در نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی وجود داشته و این شاخصه ممتاز و متمایز کننده این قوا از سایر نیروهای مسلّح در جهان است.

وی در ادامه با ابراز تأسف از قلم فرسایی مسموم یکی از سایت­های خبری این شهر گفت: در روزهای گذشته قلم­هایی مسموم به صورت ناآگاهانه و نابخردانه نیروهای مسلّح معتقد، مؤمن، بصیر و انقلابی ما را مورد تهاجم و هتک حرمت قرار داده و در حقیقت عقده و کینه خود را در این خصوص ابراز کردند که جای تأسف دارد.

خطیب جمعه برازجان تصریح کرد: نیروهای مسلّح ما امروز انقلابی­تر و مکتبی­تر از همیشه وارثان خون شهدایی هستند که هستی خود را در راه انقلاب اسلامی و این نظام فدا نمودند که هنوز هم می­بینیم و می­شنویم که چگونه غریبانه و مظلومانه به شهادت می­رسند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه دشتستان خاطرنشان کرد: امروز در این شرایط حساس منطقه و جهان، هر کلامی و هر حرکتی در تضعیف نیروهای مسلّح قطعاً هم نوایی با دشمن و خیانت به مردم عزیز است و اگر خائنانه نباشد قطعاً ناآگاهانه و نابخردانه است.

امام جمعه موقّت برازجان در پایان گفت: جسارت و متهم کردن نیروهای مسلّحی که با تمام وجود و توان خود مشغول دفاع از کیان اسلام و وطن خود هستند به این مسئله که «پا را از گلیم خودشان درازتر کرده­اند» به هیچ وجه قابل اغماض نیست و این مسئله هم کاری به سیاست و چپ و راست و اصول­گرا و اصلاح­طلب ندارد بلکه از ناحیه هر کسی که صادر شود هم صدایی با دشمن است.

انتهای خبر/

ارسال نظرات