نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: جنایات آل‌‌سعود و آل‌خلیفه چیزی جز نابودی آنها را به دنبال نخواهد داشت چراکه در ادوار مختلف تاریخ هیچ رژیم و کشوری با ظلم و ستم به مردم نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.
کد خبر: ۸۷۱۹۵۵۴
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی‌دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در جمع نمازگزاران کلان‌شهر اراک که در مصلای بیت‌المقدس این شهر برگزار شد ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت امام صادق(ع) گفت: ائمه معصوم(ع) چراغ راه بشر هستند، امام جعفر صادق(ع) بیش از 50 سال پرچم‌دار اسلام و ولایت بودند و نهضت فرهنگی و فقهی عظیمی را شکل دادند و در مقابل جریانات انحرافی در مسائل فقهی، حقوقی و عبادی چراغ راهی برای بشریت شدند.

وی افزود: متاسفانه پس از رسول اکرم(ص)، شرایط در جامعه و حکومت‌ها به سمتی رفت که ائمه اجازه بیان حقایق دین برای مردم را نداشتند و این وضعیت روز به روز بدتر می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در دوران خلافت بنی‌امیه و بنی‌عباس خداوند متعال به مسلمانان عنایت کرد و چراغ راهی را برای روشن کردن مسیر اسلام و هدایت عطا بخشید و به درستی که این امامان معصوم(ع) با وجود سختی‌ها و تنگناهای تاریخ سنگ تمام گذاشتند و شاگردانی را تربیت کردند که جهان اسلام به وجود آنان افتخار می‌کند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به تربیت شاگران بسیاری در مکتب امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) شاگردانی تربیت کرد که هرکدام در صحنه‌های جهانی حرفی برای گفتن دارند.

وی افزود: امام صادق(ع) سه فضیلت را ویژگی ایمان می‌دانند اول حلم و بردباری که بتوان با جاهلان و نابخردان تعامل سنجیده داشت، داشتن اخلاق توام با مدارا اینکه حقوق الهی را رعایت کنیم و دیگری ولعی که به واسطه آن از گناهان پرهیز کنیم هر کس این سه فضیلت را داشته باشد ایمانش کامل است.

خطیبب جمعه اراک تصریح کرد: فقهای و علمای بزرگ دینی همچون آیت الله بروجردی، آیت الله گلپایگانی، آیت الله طباطبایی و در راس ایشان حضرت امام خمینی(ره) درس آموختگان دانشگاه بزرگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و امام صادق(ع) هستند که با تاسی از ایشان در مقام طاغوتیان ایستادگی کردند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: علما و فقها همواره ستون و سنگر حفاظت از ملت و کشور هستند که در برابر تجاوزها ایستادگی می‌کنند، حضور در سنگر نماز جمعه امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران رقم خورد، پیروزی که با ایستادگی مردم و مقاومت روحانیون و علما شکل گرفت.

وی افزود: برخورداری مردم از حق رأی مهمترین خواسته علمای شیعه کشور بحرین است ولی آل‌خلیفه با حمایت‌های کشورهای غربی این خواسته به حق آنان را سرکوب و مساجد و حسینیه‌های شیعیان را تخریب می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه تصریح کرد: در طول تاریخ هیچ جنایتکاری سرنوشت موفقی نداشته و آل‌سعود و آل‌خلیفه هم به این سرنوشت دچار خواهند شد، آل‌سعود و آل‌خلیفه هم بدانند اگر امثال چرچیل ها، چنگیزها و هیتلرها در طول تاریخ موفق شده اند آنان نیز موفق می‌شوند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه هرگز ظلم پایدار نخواهد ماند گفت: هیچ رژیم و کشوری با ظلم و ستم به مردم نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد زیرا این روش برخلاف نظام خلقت و آفرینش است و دیر یا زود این رژیم از هم پاشیده و مردم از زیر ظلم و ستم آنان رهایی می‌یابند.

وی افزود: ریشه تمامی تفرقه افکنی‌های موجود در منطقه آل سعود، آمریکا، انگلیس و اسرائیل غاصب است، مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر، شورای امنیت و سازمان ملل در مقابل دستگیری فردی در ایران معترض می‌شوند، اما چرا از جنایات به وجود آمده در منطقه حمایت و یا در برابر این اتفاقات سکوت اختیار می‌کنند.

خطیب جمعه اراک با اشاره به لزوم هوشیاری در مقابله با ترفندهای دشمنان گفت: خوشبختانه ملت‌های منطقه و به ویژه ملت ایران با رهبری علمای اسلام همواره بیدار و هوشیار هستند و فریب جنایتکاران را نمی‌خورند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات