امام جمعه اردکان :

با هرکسی که بخواهد حریم بین زن و مرد نامحرم را تضعیف کند مخالفیم/ نباید فضای ایثار و شهادت در جامعه کمرنگ بشود

امام جمعه اردکان با اشاره به تلاش برخی از افراد برای عادی جلوه دادن رابطه زن و مرد نامحرم گفت : ما با هرکسی که بخواهد حریم بین زن و مرد نامحرم را تضعیف کند مخالفیم .
کد خبر: ۸۷۱۹۵۴۳
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی به بیان اهمیت و جایگاه نماز جمعه در دین اسلام پرداخت .

وی گفت : مردم باید مصلی و نماز جمعه را از خود بدانند زیرا بسیاری از مسائل و مشکلات مردم در نماز جمعه قابل حل است و پیشرفت شهر از راه تریبون نماز جمعه میسر است .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر ابراز امیدواری کرد که روز به روز این پایگاه بزرگ مذهبی و فرهنگی در سراسر کشور استوارتر بشود .

وی تصریح کرد : برخی از مسائل جزئی نباید مانع از حضور مردم در نمازهای جمعه و جماعات بشود .

امام جمعه اردکان از مسئولین ستاد نماز جمعه خواست جهت بهره مندی مردم از معنویت نماز جمعه فضا را مهیا کنند .

وی در ادامه با اشاره به میزبانی شهرستان اردکان از پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام گفت : ملت ما هیچگاه نباید اجازه بدهد فضای ایثار و شهادت در جامعه کمرنگ بشود .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر افزود : هر دفعه که فضای شهرها به حضور شهید گمنام عطرآگین می شود حرف و حدیث های زیادی زده می شود و عده ای می خواهند شبهاتی را وارد کنند که مردم ما بخاطر این شبهات صحنه را ترک نخواهند کرد .

وی ضمن دعوت از مردم برای حضور گسترده در مراسم تشییع این شهید گمنام اظهار داشت : حضور با شکوه مردم در این مراسم بیعت مجددی با آرمانهای شهداء ، امام راحل عظیم الشأن و مقام معظم رهبری است .

خطیب جمعه اردکان در ادامه سخنان خود با اشاره به حوادث بحرین گفت : از محاکمه ساختگی شیخ عیسی قاسم به خوبی آشکار می شود که یکی از اولویت های استکبار با همراهی عربستان سعودی این است که نقش روحانیان و عالمان مبارز و مجاهد را در صحنه های مبارزه کمرنگ کنند .

وی افزود : عربستان سعودی این خواب را دیده است و اراده کرده که بیاید صحنه را از وجود عالمان مبارز شیعه خالی کند که ان شاالله این خواب تعبیر نمی شود .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت : امروز به حول و قوه الهی می بینیم که خاورمیانه توسط سه عالم بزرگ سید اولاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) اداره می شود ، در عراق نفوذ آیت الله العظمی سیستانی ، در لبنان سید مبارز و محبوب سیدحسن نصرالله و در رأس همه در کشور ایران سید اولاد امام حسین (علیه السلام) مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) .

وی افزود : کمر استکبار در خاورمیانه خم شده است و ما باید بیدار باشیم و پشتیبان ولایت باشیم و امیدواریم که ان شاالله این ها زمینه ای بشود برای ظهور منجی عالم بشریت .

امام جمعه اردکان ضمن یادآوری مطالب مطرح شده در هفته حجاب و عفاف گفت : در این هفته نکته ای را گفتم که باز هم تکرار می کنم ما با هیچ شخص و مسئول و دولتی عقد اخوت نبسته ایم بلکه عقد اخوت ما با قرآن و اهل بیت است . ما به جناح و سیاست و اصولگرا و اطلاح طلب و چپ و راست ، این دولت و آن دولت کار نداریم ما با هر عملکردی که بخواهد حریم بین زن و مرد نامحرم را تضعیف کند مخالفیم .

وی افزود : هرکس با هر فرمانی بخواهد این حریم را تضعیف کند و رابطه زن و مرد نامحرم را عادی جلوه بدهد ما با او مخالفیم زیرا خداوند می خواهد که این حریم حفظ بشود .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت : وظیفه یک مسلمان است که نسبت به حکم خداوند غیرت داشته باشد و از مردم هم می خواهم هرجا می بینند خدای ناکرده کسانی می خواهند این حریم را تضعیف کنند اعتراض کنند و در مقابلشان بایستند و سیاست و جناح بازی را در زمینه احکام شرعی کنار بگذارند چون سستی در این موضوع باعث سستی بنیان خانواده می شود و هرجا می بینند کسانی می خواهند این حریم را حفظ کنند از آنها دفاع کنند .

وی اظهار داشت : ما حامی آن جناحی هستیم که احکام شرعی را بیشتر اجرا می کند و از حجاب بیشتر دفاع می کند .

امام جمعه اردکان در پایان از ایجاد مزاحمت برای مردم ابراز گلایه کرد و اظهار داشت : سر و صدا و ایجاد مزاحمت حرام است چه تعزیه امام حسین (علیه السلام) باشد چه بلندگوی خطیب نماز جمعه ، چه مجلس ختم و قرآن باشد و چه مجلس عروسی .

وی تأکید کرد : مسئولین هم وظیفه دارند تذکر بدهند گاهی مسئولی بخاطر یک موضوع جزئی سر و صدا راه می اندازد اطلاع رسانی می کند اطلاعیه صادر می کند سخنرانی می کند ولی هفته حجاب و عفاف می آید و می رود هیچ خبری نمی شود اگر کار خلاف شرعی در شهر هم انجام بشود سکوت می کند .

توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه ، تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفرصادق (علیه السلام) و تأکید بر برگزاری مراسم های مختلف در این مناسبت ، آغاز دهه کرامت و تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و روز دختران از دیگر مباحثی بود که خطیب جمعه اردکان به آنها پرداخت .

ارسال نظرات