امام جمعه زاهدان: مکتب امام صادق علیه السلام ، مکتب امامت، خلافت الهی و هدایت انسان ها است
کد خبر: ۸۷۱۹۵۰۷
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان وبلوچستان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه زاهدان ضمن تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: از مزایای دین مبین اسلام، ایجاد هماهنگی میان دنیا و آخرت، از راه توجه متعادل به امور معنوی و مادی است؛ چرا که دین اسلام، مادیات را مقدمه معنویات و دنیا را وسیله ای برای آخرت می داند؛ و از این روست که با رهبانیت و ترک دنیا مخالف است و از سوی دیگر عشق به دنیا و فراموش کردن خدا را نیز درست نمی داند.
خطیب نماز جمعه زاهدان بیان کرد: امام صادق علیه السلام علاوه بر فعالیت درزمینه های علمی، در عرصه سیاست نیز حضوری گسترده داشتند و مبارزات سیاسی خود را باتکیه بر امامت و رهبری اهل بیت آغاز کردند.
وی ادامه داد: امام‌ صادق‌  (ع‌) یکى‌ از ائمه‌ دوازده‌گانه‌ مذهب‌ امامیه‌ و از سادات‌ اهل‌ بیت‌ رسالت‌ است‌.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: شاگردان ایشان بازگوکننده‌ منطق‌ امام‌ که‌ همان‌ منطق‌ اسلام‌ است‌ و پاسدار میراث‌ دینى‌ و علمى‌ و نگهدارنده‌ تشیع‌ راستین‌ بودند و از طرف‌ دیگر مدافع‌ و مانع‌ نفوذ افکار ضد اسلامى‌ و ویرانگر در میان‌ مسلمانان‌ نیز بودند.
آیت الله سلیمانی همجنین در ادامه به کودتای کشور ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: کودتا در کشوری که با خوش خدمتی به آمریکا سبب تحریک گروه های تروریستی در سوریه شد، مایه عبرت دیگران است.
وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران که در بسیاری از مسائل مقابل ترکیه قرار داشت و بارها نیز در خصوص سوریه به آن هشدار داده بود، نخستین کشوری بود که این کودتا را محکوم کرد.
امام جمعه زاهدان گفت: دولت ترکیه باید بداند که ظلم و ستم همواره پایه‌های حکومت را سست می‌کند
ارسال نظرات