خبرهای داغ:
معاون جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان خبرداد:

برگزاری المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال‌ احمر استان خوزستان

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: با هدف توسعه آمادگی و تقویت توان اعضا جمعیت هلال احمر در استان المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۹۴۸۸
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

بیژن فتاحی راد در گفت و گو با خبرنگار بسیج در دزفول اظهار داشت: با هدف توسعه آمادگی و تقویت توان اعضا جمعیت هلال احمر در استان، المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر خوزستان برگزار شد.

وی افزود:  این المپیاد به مدت دو روز و به میزبانی دزفول و در اردوگاه شیخ مرتضی انصاری این شهرستان، برگزار شده است.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان خوزستان عنوان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و توانمند‌ سازی آنان در مهارت‌های امدادی و بشر دوستانه بوده است.

وی گفت: المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر استان خوزستان در قالب چهارمین مرحله استانی  این مسابقات  و با حضور 200 نفر از دانش‌آموزان پسر عضو مراکز امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان، برگزار شده است.

فتاحی راد بیان کرد:  با اجرای این طرح، مربیان امدادی جمعیت هلال احمر با توجه به آموزش سر فصل‌های مرتبط، در سه مرحله رقابت بین دانش آموزان مدارس شهرستانی و پس از آن در مرحله المپیاد استانی و رقابت بین منتخبین شهرستان‌ها، برگزار شده است.

وی افزود: مرحله چهارم این المپیاد در رشته‌های اطفا حریق ،اسکان اضطراری، چادر زنی، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه و احیای قلبی و ریوی،پناه گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، شکستگی و آتل بندی، خون ریزی، پانسمان و بانداژ برگزار و در نهایت در هر استان، سه تیم از دختران و پسران به مرحله چهارم این رقابت‌ها راه یافته است.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان خوزستان اظهار کرد: این مسابقات با حضور دانش آموزان چهارده تیم، چهارده نفره از سراسر استان، برگزار شده است.

وی گفت: در پایان  المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر استان خوزستان و با برگزاری مراسم اختامیه، تیم‌های اندیمشک، اندیکا و ایذه مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند و نشان اخلاق این دوره  از مسابقات نیز به شهرستان گتوند، اختصاص یافت.

فتاحی‌راد عنوان کرد: با برگزاری این المپیاد، دادرسان جمعیت هلال احمر استان خوزستان در روزهای سخت، مهارت‌های  امداد و نجات خود را محک زدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار