خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: متاسفانه تا کنون با طرح تاسیس بانک منطقه ای خوزستان موافقت به عمل نیامده است.
کد خبر: ۸۷۱۹۴۸۲
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

به گزارش بسیج، امید حاجتی در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار کرد: پیشنهاد تاسیس بانک منطقه ای در استان حدود دو سالی است در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شده اما متاسفانه تا کنون به نتیجه ای نرسیده است.

وی افزود: بانک مرکزی دلیل مخالفت با این طرح را مغایر دانستن آن با سیاست های شورای پولی برشمرده و به همین علت ما به دنبال جایگزین بانک عامل برای این طرح هستیم. در این زمینه نیز مذاکراتی با بانک قرض الحسنه مهر انجام گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تصریح کرد: در صورتی که با این بانک با طرح موافقت شود روند اجرای آن به سرعت انجام خواهد گرفت و در صورت مخالفت کردن نیز طرح متوقف خواهد شد.

حاجتی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی باید با هدف توسعه سیاست گذاری کند عنوان کرد: در صورت تاسیس بانک منطقه ای خوزستان سیستم این بانک به صورت نیمه دولتی خصوصی خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان عنوان کرد: حجم نقدینگی استان ۱۸ هزار میلیارد تومان است که این منابع مدیریت منسجمی ندارد زیرا ابزار مدیریتی در اختیار خوزستان قرار نگرفته است. در صورتی که طرح پیشنهادی ما در سال جاری پذیرفته و اجرا شود به طور حتم در سال آینده وضعیت بانکی ما بهبود پیدا خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها