خبرهای داغ:
با حضور علما و اساتید حوزه؛

مراسم ارتحال آیت الله میرزا جواد تبریزی برگزار شد

مراسم ارتحال آیت الله میرزا جواد تبریزی با حضور مراجع تقلید و اساتید حوزه در مدرسه این عالم ربانی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۹۴۵۹
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی شامگاه پنجشنبه با حضور اعضای مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اساتید حوزه و شاگردان آن مرحوم در مدرسه این عالم ربانی برگزار شد.

در این مراسم که آیت الله العظمی وحید خراسانی، آیت الله هاشمی شاهرودی، آیت الله حکیم و نمایندگان بیوت مراجع و شخصیت‌های استانی حضور داشتند یکی از شاگردان آن مرحوم به بیان فضایل استاد خویش و این مرجع کم نظیر عالم تشیع پرداخت.

حجت الاسلام وحیدپور گفت: علما مرزبانان دین و نگهدارنده دین مردم هستند و مانع انحراف جامع از انحرافات هستند.

وی اضافه کرد: آیت الله میرزا جواد تبریزی مصداق واقعی یک عالم ربانی و فقیه اهل بیت(ع) بود که هم در قم و هم در نجف تحصیل و تدریس داشت و شاگردان زیادی هم پرورش داد.

این استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: آیت الله تبریزی ۲۳ سال در نجف منشأ خیر بودند و مدت ۳۰ سال نیز در قم به تدریس و تألیف پرداختند.

آیت الله تبریزی ۴۰ سال در زندگی خود تعطیلی نداشت
حجت الاسلام وحیدپور اضافه کرد: این مرجع تقلید شیعیان ۴۰ سال در زندگی خود تعطیلی نداشت و حتی روزهای جمعه نیز به استفتائات مردم جواب می‌داد و کار و نوشتن را تعطیل را نمی‌کرد.

شاگرد آیت الله تبریزی افزود: بیش از ۶۵ کتاب از ایشان در رشته‌های مختلف اصول و فقه و اعتقادات و ... منتشر شده است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بارز آن مرحوم تربیت شاگردان مبرز و برجسته بود.

حجت الاسلام وحیدپور افزود: زیرکی او از دیگر ویژگی‌های آن مرحوم بود و به برخی استفتائات پاسخ نمی‌داد مبادا فتح باب نادرستی برای برخی مباحث باشد.

وی با اشاره به خدمات اجتماعی مرحوم آیت الله تبریزی، اظهار داشت: آیت الله تبریزی هم به فکر دین مردم و هم دنیای آنان بود و از جمله خدمات وی، ساخت درمانگاه و مسجد و حوزه علمیه بوده که امروز در خدمت اقشار مختلف مردم است.
ارسال نظرات