خبرهای داغ:
در دیدار استاد اسلام‌شناسی دانشگاه‌های آلمان عنوان شد
در دیدار استاد اسلام شناسی و مدرس دانشگاه‌های آلمان با رئیس بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران پیشنهادی مبنی بر ایجاد کرسی علمی و پژوهشی مشترک ایرانی-آلمانی در مسجد مقدس جمکران در موضوع مطالعات مهدویت را مطرح شد.
کد خبر: ۸۷۱۹۴۴۵
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، دکتر مارکوس گرهولد، استاد اسلام شناسی و مدرس انستیتوهای اسلام شناسی دانشگاه‌های مونستر و گیسن آلمان با حضور در مسجد مقدس جمکران با سید مجید امامی رئیس بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام و المسلمین سهراب پور عضو هیأت علمی مؤسسه آینده روشن و محمد خادمی عضو پژوهشی مرکز پژوهش‌های مهدویت و آینده اندیشی مسجد مقدس جمکران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، امامی شهر مقدس قم را به عنوان پایگاهی کم نظیر در عرصه مطالعات مهدویت معرفی کرد و با اشاره به جایگاه مسجد مقدس جمکران و تشرف بیش از 22 میلیون زائر در سال اظهار کرد: هدف اصلی ما پشتیبانی معرفتی از فعالیت‌های مهدوی و استفاده از ظرفیت مسجد مقدس جمکران در فضای منطقه‌ای و جهانی است.

وی در مورد چگونگی ارتباط دایره اساتید اروپایی با مراکز مهدوی قم بیان کرد: در حال حاضر مناسب‌ترین راه‌های ارتباطی از طریق کنفرانس‌ها، همایش‌ها، فرصت‌های مطالعاتی و رفت و آمد نخبگان امکان پذیر است.

رئیس بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای پشتیبانی از توسعه دوره‌های واقعی اسلام شناسی و شیعه شناسی با تکیه بر عناصر اساسی عاشورا و مهدویت در شیعه، پیشنهادی مبنی بر ایجاد کرسی علمی و پژوهشی مشترک ایرانی-آلمانی در مسجد مقدس جمکران در موضوع مطالعات مهدویت را مطرح کرد.

وی همچنین بر ضرورت همکاری و مساعدت با گرهولد و همکارانشان برای استفاده وی از منابع، مصاحبه‌ها و ارتباطات در فضای مهیای کنونی تأکید کرد.

مارکوس گرهولد که بیش از 28 سال پیش و در سن 16 سالگی به اسلام و مذهب تشیع مشرف شده، ضمن اظهار خرسندی از این دیدار ابراز کرد: بعد از گرویدن به اسلام ضمن ارتباط و گفت‌وگوی دائم با مسلمانان و غیر مسلمانان، به تدریج به تحصیل در حوزه علوم دینی پرداختم و زیر نظر مرحوم استاد عبدالجواد فلاطوری، مدرس و صاحب کرسی اسلام شناسی دانشگاه کَن، در حوزه اسلام شناسی به تحصیل علم و بعد از آن با ورود به آموزش و پرورش به عنوان محقق و تدوین کننده سرفصل‌های درسی و دبیر به فعالیت مشغول شدم.

وی با اشاره به اینکه نخستین دانشکده الهیات اسلامی در دانشگاه مونستر آلمان تأسیس شده است گفت: بنده رسالت تدریس در حوزه فقه و کلام مقارن را نیز در این دانشگاه به عهده دارند. همچنین ضمن سخنرانی در محافل خصوصی و برخی از هیأت‌های آلمان در مسیر آگاهی بخشی به مخاطبان خود، در چندین همایش مرتبط با موضوع مهدویت شرکت داشته‌ و سخنرانی کرده‌ام.

استاد اسلام شناسی دانشگاه‌های آلمان ضمن درخواست از مسؤولان در دانشگاه‌های مختلف کشور، بر لزوم تأسیس یک پایگاه شیعی در آلمان برای طرح مباحث مختلف علمی تأکید کرد.

مارکوس گرهولد در پاسخ به این سؤال که شما با اساتید اسلام شناس مسلمان و غیر مسلمان چه ارتباطی داشتید گفت: ما همیشه از طریق دانشگاه با آنها ارتباط و در این باب همایش‌های زیادی نیز داریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها