بی توجهی به روستایی با بیشترین تعداد معلول؛

بیش از 30 معلول دهستان سخوید تفت در انتظار ایجاد مرکز توان‌بخشی

وجود بیش از 30 معلول در دهستان سخوید و فاصله زیاد این دهستان تا مرکز شهرستان تفت، ایجاد یک مرکز توان‌بخشی در این دهستان را به ضرورتی انکارناپذیر تبدیل کرده است.
کد خبر: ۸۷۱۹۴۳۸
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از تفت، بیش از 30 معلول شناسایی‌شده ذهنی و حرکتی در دهستان سخوید شهرستان زندگی می‌کنند به‌گونه‌ای که این دهستان بیشترین تعداد معلول را در بین دهستان دیگر استان یزد داراست.

از این 30 معلول، 11 نفر در روستای مزرعه خسرو، 3 نفر در محله بغل، 4 نفر در توده واسطریج، 3 نفر در قلندری، 1 نفر در خسکک، 3 نفر در باغبید وچاهسرخ، 1 نفر در چشمه نو و 1 نفر در روستای مشعله زار دهستان سخوید شهرستان تفت زندگی می‌کنند.

فاصله زیاد این دهستان تا مرکز شهرستان تفت، راه نامناسب و غیراستاندارد و نبود مرکز توان‌بخشی در نزدیک این دهستان (بخش نیر)، معلولان سخوبد را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

عضو شورای روستای مزرعه خسرو دهستان سخوید در همین رابطه می‌گوید: معلولان زیادی در دهستان سخوید زندگی می‌کنند؛ بعضی از این معلولان، سی‌سالگی را رد کرده‌اند و پدر و مادران آن‌ها پیر شدند و دیگر توانایی نگه‌داری این عزیزان را ندارند.

وی ادامه می‌دهد: اکثر این معلولان با مراجعه به مرکز توان‌بخشی می‌توانند کارهای روزمره خود را انجام دهند اما از طرفی نبود مرکزتوانبخشی نزدیک به سخوید و فاصله دور دهستان تا مرکز تفت و از طرفی عشق علاقه بین این معلولان و پدر و مادر، مشکلات زیادی را برای این قشر روستایی ایجاد کرده است.

وی با انتقاد از مسئولان بهزیستی شهرهای تفت و نیر، ایجاد یک مرکز توان‌بخشی در دهستان سخوید برای این 30 معلول ضروری دانست و گفت: بی‌توجهی به معلولان جفا در حق خانواده‌های ‌این قشر مظلوم جامعه است؛ مسئولان شهرستان تفت باید بیایند و از نزدیک درد معلولان و خانواده‌ای این عزیزان را لمس کنند.

وی تصریح کرد: سال گذشته زمانی که دانشجویان در قالب طرح اردویی جهادی به روستای ما آمدند در برنامه‌ای با حضور دبیر اردوهای جهادی کشور از نزدیک با 15 خانواده‌ای که بچه‌های معلول داشتند ملاقات کردند و وقتی درد دل مادران و پدران این معلولان را شنیدند گریه کردند و تلاش‌های شایسته و قابل‌تقدیری برای این خانواده‌ها انجام دادند و امید را در دل خانواده‌ای معلول این روستا زنده‌تر کردند.

با این شرایط و وجود تعداد قابل‌توجهی معلول در دهستان سخوید تفت، حال باید آیا مسئولان تفت برنامه‌ای برای ایجاد مرکز توان‌بخشی دارند؟ و آیا در سفر اخیر رئیس سازمان بهزیستی کشور به تفت چنین مطالبه و درخواستی برای این قشر مظلوم جامعه ارائه‌شده است یا نه؟

ارسال نظرات
آخرین اخبار