خبرهای داغ:
حجت الاسلام نکونام مشاور دادستان کل کشور

دادستان با روحیه انقلابی باید زمینه ساز احیای عدل و حقوق عامه باشد

مشاور دادستان کل کشور، سهولت دسترسی به قضات توأم با حضور مقتدرانه دادستانها در جامعه را عامل مهم ارتقای امنیت و آرامش جامعه دانست.
کد خبر: ۸۷۱۹۴۱۵
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرنگار بسیج از گلپایگان، حجت الاسلام و المسلمین نکونام مشاور دادستان کل کشور در جمع رؤسا و دادستانهای حوزه های قضایی استان اصفهان ضمن تشریح برخی وظایف دادستانی کل کشور در قوانین گذشته و جدید بیان داشت: وظیفه مدعی العمومی که برای دادستان تعریف شده است در کل کشور با دادستان کل کشور، در استانها با دادستان های مراکز استانها و در شهرستانها با دادستانهای هر شهرستان بوده و حفظ و دفاع از آبروی مردم که حرمت آن از کعبه هم بالاتر است به عنوان وظیفه ای خطیر بر دوش دادستانهاست.

وی افزود:‌ دادستان که از آن به عنوان قاضی ایستاده نیز یاد شده است لازم است با روحیه انقلابی زمینه ساز احیای عدل و عدالت و احیای حقوق عامه باشد.

این مقام عالی دستگاه قضایی در جلسه شوراي مديران قضايي دادگستري کل استان اصفهان که با حضور معاون، مشاور و هيأت نظارت و بازرسي دادستان کل کشور تشکيل جلسه داد، در ادامه بر اهمیت حفظ و ارتقای امنیت در جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: امروز نیاز جامعه حفظ امنیت است و این مهم در پس اقدامات دادستانها و مجموعه قضات و کارکنان دادسراها رقم می خورد.

ایشان همچنین حمایت و پشتیبانی از مظلوم را از دیگر وظایف دادستانها برشمرد و تصریح کرد: برخورد قاطع و مقتدرانه با متجاوزان و هنجارشکنان و حمایت از مظلومان و ستمدیدگان و به خصوص افرادی که هیچ حامی و پشتیبانی نداشته و مورد ظلم واقع می شوند در عین حال اینکه باعث ترس و جلوگیری از هنجارشکنی و تخلف قانون شکنان می شود رضایت مندی و افزایش امید عمومی به دستگاه قضایی را به همراه خواهد داشت.

نکونام در قسمت دیگری از بیاناتش بر حفظ حقوق بیت المال تأکید کرد و گفت: برخورد با زمین خواری و حفظ و دفاع از اراضی ملی و حقوق عامه در دستور کار جدی دادستانهاست.

وی در پایان مزین شدن به معنویت و تسری و تزریق آن به مجموعه کارکنان و زیرمجموعه ها را که نتیجه عملی آن اخلاق خوب و حسنه اسلامی و برخورد شایسته با مردم است را توصیه کرد.

حجت الاسلام محمدابراهیم نکونام نماینده اسبق مردم شهرستانهای گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی و اخوی محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان چهار محال و بختیاری است.

منبع: بازنویسی از بیان نیوز

ارسال نظرات