پیکر سردار شهید حیدر یزدانی در زادگاهش روستای قلعه سفید دشتستان با حضور استاندار، فرماندار دشتستان و مردم شهید پرور این شهرستان از جاده ورودی این روستا تشییع و در گلزار شهدای آن روستا به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۸۷۱۹۴۰۲
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج دشتستان، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) دشتستان در این مراسم گفت: شهدا به عنوان شاهدان اعمال ما در روز قیامت هستند و کسی که شاهد و ناظر بر اعمال ما در زندگی باشد فردای قیامت درباره آن از ما سؤال می­ کند لذا همان طور که عالم محضر خداست، محضر شهدا نیز هست و باید مواظب باشیم که در محضر شهدا نیز معصیت نکنیم.

سرهنگ نعمت اله غلامپور اظهار داشت: شهید حیدر یزدانی و سایر شهدا در قیامت از ما سؤال می­ کنند که انقلابی را که ما به عنوان امانت به شما سپردیم چکارش کردیم؟ روزی که ما رفتیم و در این راه به شهادت رسیدیم، عفاف و حجاب در حدّ اعلای خودش بود. امروز وضعیت آن چگونه است؟ آیا شما بهترش کردید یا این که بدتر شده است؟

وی تصریح کرد: امانت دیگری که شهدا درباره آن از ما سؤال می­ کنند تنفر از آمریکا بود که این تنفر یادگار امام بزرگوار ما بود. شهید از ما می­ پرسد با آمریکای جنایتکاری که من رفتم و جنگیدم چکار کردید؟ آیا درصد تغییر آن برآمدید یا این که او را ذلیل­ تر کردید؟

فرمانده سپاه دشتستان در پایان خاطرنشان کرد: شهید حیدر یزدانی و سایر شهدا از من و شمای مسئول، مردم و خانواده شهدا می­ پرسند که ما ولایتی را که به شما سپردیم و با اهدای خون خود از آن حمایت کردیم الان چگونه است؟

فرمانده انتظامی استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: نیروی انتظامی جممهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حدود 13000 شهید گران­ قدر را به اسلام و انقلاب اسلامی تقدیم نموده است که بیش از 50 درصد از این تعداد مربوط به دوران هشت سال دفاع مقدس می­ باشد.

سردار حیدر عباس زاده اظهار داشت: در ابتدای شروع جنگ تحمیلی، گروهانی به فرماندهی حاج ماشاءالله کازرونی فرماندهی محترم وقت کمیته انقلاب اسلامی برازجان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند که سردار شهید حیدر یزدانی از جمله کسانی است که در این گروهان حضور داشتند و با فداکاری به همراه سایر همرزمانشان به درجه رفیع شهادت نایل آمدند که امروز شاهد برگزاری مراسم باشکوه و با عزت پیکر ایشان هستیم.

سردار شهید حیدر یزدانی عضو کمیته انقلاب اسلامی برازجان بود که با گذشت 12 روز از حمله حزب بعث عراق به کشور اسلامیمان به جبهه اعزام و در این راه به شهادت رسید. پیکرش چندی پیش بعد از گذشت 36 سال شناسایی و به زادگاهش روستای قلعه سفید شهر دالکی از توابع شهرستان دشتستان بازگردانده شد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات