مراسم تودیع و معارفه مسئول تربیت بدنی سپاه استان البرز برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۹۲۵۴
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، ؛عصر روز چهارشنبه 6 مرداد مراسم بزرگداشت و تودیع و معارفه شهید مهدی عسگری در سپاه استان البرز برگزار شد .

در این مراسم سردار سید یوسف مولایی جانشین فرماندهی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در مورد خصوصیات شهید عسگری اظهارداشت:  شهید مهدی عسگری یکی از برادران بسیار عزیز، با اخلاق و دارای توانمندی های مختلف در عرصه های مختلف نظامی، مدیریت و وورزش بودند.

سردار مولایی در مورد آخرین زمان اعزام شهید عسگری افزود: وی دیگر پایی برای ماندن نداشت و اصرار بسیاری برای رفتن به سوریه داشتند در حالی که ایشان قبلا هم به سوریه اعزام شده بودند اما این بار انگار شهید موقعیتی را درک کرده بود که دیگر مجالی برای ماندن نداشتند.

جانشین فرماندهی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت: شهید عسگری مقام رفیعی که در حال حاضر اخذ کرده اند بالاتر از تصور ما است و ان شاءالله ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار باشیم و بزرگترین تقدیر و تشکر را خداوند از شهید عسگری کرد و بهترین جایزه که شهادت بود را به او هدیه کرد.

جانشین فرماندهی سپاه استان البرز در خصوص بحث تربیت بدنی تصریح کرد: دو عنصر مهم اعتماد و همت باید در کنار هم قرار گیرند تا ورزش موضوعیت پیدا کند، بسیاری از افراد اعتقاد دارند باید ورزشکار شوند ولی همتی برای آن ندارند اما برعکس این موضوع هم صدق میکند مانند کسانی که دکتر هستند ولی سیگار میکشند و به نظر من آنچه در ورزش مهم است اعتقاد عملی و همت است.

سردار مولایی با اشاره به اینکه بعضی نبود امکانات را برای ورزش کردن مطرح می کنند بیان کرد: اگر کسی به ورزش کردن اعتقاد داشته باشد شاید خیلی هم به امکانات نیاز نداشته باشد و بسیاری از ورزشکاران مطرح و مدال آور از  زمین های خاکی و بدون امکانات فعالیت خود را آغاز کرده اند که و امروز به قهرمانان کشوری تبدیل شده اند.

وی به دو رکن اساسی اعتقاد و عمل در  موفقیت اشاره کرد و گفت: در سوره مبارکه بقره ایه 267 آمده است زمانی که تاروت را برای پادشاهی انتخاب شد مردم نزد پیغمبر خود رفتند و گفتند او شایستگی پادشاهی ندارد در حالی که ما پول و ثروت داریم و پادشاهی شایسته ما است و در مورد دلیل انتخاب او سوال کردند که پیغمبرشان در جواب به آنها گفت خداوند تاروت را به این دلیل انتخاب کرد که صفت هایی از جمله قدرت علمی و قدرت جسمی  در او وجود دارد و امروز هم در آموزه های دینی خود میبینیم که این دو عامل در موفقیت و پیشرفت در زندگی بسیار موثر است.

جانشین فرماندهی سپاه استان البرز ادامه داد: رهبری بر سه موضوع  تذهیب نفس، ورزش، و کسب علم و دانش بسیار تاکید دارند و  ما اگر این سه عامل را داشته باشیم جامعه ای سالم و افراد سالم خواهیم داشت.

وی اظهارکرد: متاسفانه امروز در جامعه با توجه به شرایط موجود که بسیاری از آسیب های وارده به جوانان از همین ضعف های جسمی نشأت می گیرد و اگر روی کار ورزش تلاش میکردیم بخش عمده این مشکلات از جمله اعتیاد کمتر در جامعه بروز پیدا میکرد و با ورزش میتوان جامعه را پاکسازی کرد.

سردار مولایی گفت: با توجه به اینکه ورزش در این سالها رواج بیشتری پیدا کرده است گفت: ورزش در جاهایی منحرف شده و مسائل خارج از عرف هم در ورزش وارد شود اما اساس و روند کار  درست است و فرهنگ ورزش در بخش عمومی و قهرمانی  در حال نهادینه شدن است. 

سردار مولایی خاطر نشان کرد: کار ورزش را باید جدی بگیریم به خصوص در انقلاب اسلامی و بسیج که یک نیروی قوی در سر لوحه ماموریت های آن است و هم در ابعاد مختلف علمی و معنوی و ورزشی باید تاکید کنیم  وبا  جامعه آماری بسیج که همه آحاد جامعه را تشکیل میدهد میتوانیم ورزش را در بسیج فرهنگ سازی کنیم.
 
رحیم اسفندیاری سرپرست جدید تربیت بدنی سپاه استان البرز در این مراسم اظهارداشت: ورزش سپاه امام حسن مجتبی(ع) در حوزه های مختلف ورزش همگانی در بخش های مختلف در کنار اداره ورزش و جوانان و هیئت های ورزشی برنامه های متنوعی را برای عموم مردم انجام میدهیم.
 
وی گفت: یکی از ماموریت های  مهم ما در تربیت بدنی آماده سازی توان جسمی گردان های بیت المقدس, کوثر, عاشورا,امام علی(ع) و امام حسین(ع) است و  مهم ترین موضوع برای یک رنیروی نظامی داشتن آمادگی جسمانی است  و زمانی که آمادگی جسمانی نداشته باشد ما هیچ ماموریتی در حوزه نمیتوانیم انجام دهیم.
 
سرپرست جدید تربیت بدنی استان البرز بخش مهمی که چند سالی در حوزه آمادگی سازی توان جسمی نیروهای مسلح شروع شده است طرح فتح است که در حال برگزاری است و ما از توانایی های خیلی خوبی برخوردار هستیم  و از حضور اساتید بزرگ ورزشی در این مجموعه استفاده خواهیم کرد.
 
اسفندیاری افزود: ما در زمان حیات شهید عسگزی توانستیم دوره اول و مقدماتی این طرح را با موفقیت برگزار کنیم و ان شاء الله به زودی بتوانیم دوره پیشرفته این طرح را در استان پیاده سازی کنیم.
 
وی در خصوص ماموریت های مهم ورزش سپاه استان البرز و بسیج گفت: بحث استعداد یابی در ورزش های پایه در سنین پایه که با مشورت با اساتید بزرگ ملاحظه شده است و در چندین رشته ما در استان در حال برگزاری مسابقات استعداد یابی و پیکر سنجی و حمایت از ورزشکاران هستیم که ان شاء الله تا سطح قهرمانی این افراد را برسانیم .
 
سرپرست جدید تربیت بدنی سپاه استان البرز با اشاره به برگزاری المپیاد های ورزشی در سطح ملی و ورزش قهرمانی اظهارکرد: حفظ قهرمانان یکی از وظایف ذاتی  تربیت بدنی سپاه استان است، و ان شاء الله در پایان مسابقات بتوانیم قهرمانان را به المپیاد کشوری اعزام کنیم و از حمایت های سازمان ورزش و سپاه برخوردار شویم .
 
اسفندیاری گفت: یکی از موارد مهمی که در حال حاضر وجود دارد حمایت سازمان ورزش سپاه و بسیج در خصوص زیر ساخت های ورزشی در استان است، و شاید وظیفه سپاه ساختن سوله های ورزشی نباشد اما ما با این رویکرد که وظیفه سپاه حفظ دستاورد های انقلاب اسلامی است ورزش را هم برای خودمان یک دستاورد میدانیم و سپاه موظف است از این دستاورد حمایت کند و در حال حاظر سالن های ورزشی مختلفی توسط سپاه ساخته شده است و در قالب 9 دی و صالحین افتتاح شده است.
 
وی در پایان با اشاره به زحمات زیادی که شهید مهدی عسگری در این سمت کشیدند افزود: ما در جایگاه سختی قرار گرفته ایم و امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه شهید مهدی عسگری باشیم و خداوند در این راه ما را یاری کند و آخر کار ما هم به شهادت ختم شود.
 
در این مراسم رحیم اسفندیاری به عنوان سرپرست جدید تربیت بدنی سپاه استان البرز معرفی شد .

همچنین جمعی از ورزشکاران مطرح و مدال آور از جمله پدیده فوتبال آقای ترابی،موسی نیا قهرمان رشته تکواندوکاران استان البرز هدایای خود را به خانواده شهید مهدی عسگری تقدیم کردند.
 
مراسم تودیع و معارفه شهید مهدی عسگری در سپاه استان البرز برگزار شد


ارسال نظرات
پر بیننده ها