خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی؛

حلقه های صالحین راهی برای مصون ماندن بسیجیان از آسیب هاست

معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که بسیج در دفاع مقدس به خاطر شرایط خاص جنگ ، مصون بود؛ ولی در این دوره این گونه نیست؛ باید در این دوره بسیج را از آسیب‎ها مصون کرد و صالحین یکی از راه‎های مهم برای رفع این مشکل است.
کد خبر: ۸۷۱۹۱۸۵
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
حلقه های صالحین راهی برای مصون ماندن بسیجیان از آسیب هاست
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین فرحانی صبح امروز در دوره قرآنی تشکیلاتی طرح شهید چمران در مجتمع یاوران مهدی(عج) گفت: خداوند متعال در قرآن کریم بیان کرده است که اگر به خدا ایمان داشته باشید و در مسیر حق گام بردارید، حز‎ب‎اللهی می شوید و این حزب الله همیشه بر دشمنان و مشکلات خود پیروز است.

وی با اشاره به اینکه دلیل عدم غلبه بر مشکلات، جاری نبودن ولایت در میان ارکان گوناگون ماست، اظهار داشت: باید حلقه های صالحین، منویات رهبری را در حوزه و دانشگاه نهادینه کرد؛ چراکه تمدن دینی بر دوش این دو قشر بوده و رهبر انقلاب در اتخاذ معنا، از حوزویان و دانشگاهیان، توقع تعمیق دارند.

معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: رهبر انقلاب در مساله سبک زندگی اسلامی بیان کرده اند که تمدن اسلامی که غایت ظهور و ولایت است، در بعد نرم افزاری به مسأله سبک زندگی دینی نیازمند است.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: حضرت آیت الله خامنه ای، شهید مطهری زمان با چهاردهه مدیریت انقلابی می باشند که این تجربه در کنار علم عمیق اسلامی سبب شده که این چنین حکیمانه به مسائل بنگرند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با ذکر این مطلب که رهبر انقلاب بر مسأله تحقق فرهنگ دینی تأکید و بن مایه‎های فرهنگ را شامل خردورزی، اخلاق و حقوق دانستند، گفت: ایشان در بیانات خود فرمودند که الزامات فرهنگ اسلام از جمله تبیین هدف زندگی است و هدف اسلام، شکل دهی به عنصر ایمان در ذهنیت فردی و اجتماعی می باشد.

*عدم رعایت الزامات فرهنگ واحد اسلامی سبب عدم نتیجه گیری ما می باشد
وی تصریح کرد: ایشان بر لزوم فرهنگ واحد اسلامی و بن مایه‎های این فرهنگ در ایجاد سبک زندگی، ایمان و ایدئولوژی تأکید داشته اند و اگر در این سال ها به نتیجه نرسیده‎ایم، به دلیل عدم رعایت این الزامات بوده است.

معاون آموزش حوزه‎های علمیه بیان کرد: رهبر انقلاب این توقع را از ما دارند که از سطحی نگری اجتناب کرده و به دنبال گزینش مبنا باشیم؛ اگر این مبانی مورد توجه واقع شود، می‎توانیم در مقابل تهاجم فرهنگی بایستیم؛ مباحثی همچون تهاجم و ولنگاری فرهنگی از مباحث بسیار مهمی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشته اند.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: صالحین با برگرفتن این مبانی و تعمیق آن به دنبال رسیدن به عنصر سبک زندگی هستند؛ این حلقه از ابتدا به دنبال فهم گفتمان ولایت بوده و فعالیت در این زمینه نیز نیازمند عزم عمومی است که باید در این حلقه‎ها ایجاد شود؛ رهبر انقلاب بیان می‎کنند که ایمان، عنصری انسانی است و تا ایمان نباشد، تمدن هم نیست؛ به همین دلیل، کسی نمی‎تواند ایدئولوژی زدایی کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی اظهار داشت: اگر در بسیج دانشجویی و طلاب نتوانیم این ماموریت را انجام دهیم، نمی‎توانیم انتظار داشته باشیم این عناصر در جای دیگری تبیین شود؛ چراکه رهبر انقلاب بیان کرده اند که اصل تشکیل حلقه‎های صالحین، عمق بخشیدن به فکر و روحیات جوانان بسیجی است؛ زیرا آنچه ضربه می‎زند، سطحی‎نگری در اعتقاد، فهم و گزینش در منطق و مبنا می باشد.

وی افزود: صالحین به دنبال جلوگیری از یک آسیب جدی در بسیج است که از نظر تعلیمی و تربیتی فکر و روحیات جوانان بسیجی تعمیق یابد.

معاون آموزش حوزه های علمیه ابراز داشت: حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند که وجود بسیج یکی از معجزات انقلاب اسلامی است؛ مبنای ما در فلسفه تاریخ آن است که تمدن دینی، مهمترین رکن فلسفه تاریخ می باشد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این مطلب که مهدویت مسأله ای اسلامی و شیعی نبوده؛ بلکه موضوعی جهانی است، خاطرنشان ساخت: اعتقاد ما به مهدویت به صرف شیعه بودن یا مسلمان بودن نیست؛ چراکه خداوند متعال فرموده است که در زبور نوشتیم که زمین به ارث عباد صالح خواهد رسید؛ این عباد صالح باید در بسیج پرورش یابند.

* حلقه های صالحین راهی برای مصون ماندن بسیجیان از آسیب هاست
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به اینکه عباد صالح، وارث زمین بوده و بسیجیان باید این گروه را آماده کنند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که بسیج در دفاع مقدس به خاطر شرایط خاص جنگ مصون بود؛ ولی در این دوره این گونه نیست؛ باید در این دوره بسیج را از آسیب‎ها مصون کرد و صالحین یکی از راه‎های مهم برای رفع این مشکل است.

وی گفت: اراده و حکمت الهی، ظهور حضرت مهدی(عج) است؛ اما شکل گیری این اراده جهانی برای منجی خواهی، از فعالیت‎های بسیج است؛ حال پالایش این روند بر عهده بسیج و حلقه صالحین می باشد.

*انقلاب نیازمند بسیج است
معاون آموزش حوزه های علمیه با اشاره به اینکه انقلاب ما به بسیج نیازمند است، بیان داشت: بسیج نیز باید با کیفیت کار خود را ارتقا داده و حلقات صالحین نیز از همین اموری است که در مسیر تکمیل بسیج عمل می‎کند.

عضو خبرگان رهبری افزود: امام راحل، در قم حلقه تربیتی تشکیل دادند که در آن شهید مطهری(ره)، شهید مفتح(ره)، شهید بهشتی(ره) و رهبر انقلاب(مدظله العالی) را تربیت کرده و هرکدام از این بزرگوارن بخشی از فعالیت ها را در دست گرفته و زمینه های انقلاب را شکل دادند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی اظهار داشت: در راستای انجام فعالیت ها و مأموریت ها، شهید مطهری(ره) به دانشگاه تهران، رهبر انقلاب راهی خراسان و آیت‎الله بهشتی راهی اروپا شده و هر یک از آنان در نقطه ای به آغاز مبانی فکری انقلاب پرداختند.

وی یادآور شد: تربیت نخبگان انقلابی از جمله فعالیت های این بزرگان بود که شهید صیاد شیرازی یکی از این شاگردان برجسته می باشد.

معاون آموزش حوزه‎های علمیه ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در مشهد، منظومه و دکترین ولایت را بر مبنای قرآن تبیین کردند که پس ازآن، خروجی های موجود، استخراج شد.

*ویژگی یاوران ولایت
عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: از ویژگی های یاوران ولایت: دوستی با خدا، مهربانی با مؤمنین، سرسختی در مقابل دشمنان، عدم هراس از سرزنش دشمنان، حضور در راه مستقیم و ... بوده و این افراد در دوران جنگ سرد، سخت و مجازی، افسران این جنگ هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی در پایان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بیان می کنند که قلب امام راحل(ره) به این اراده الهی وصل بود و برای تحقق این اراده، بسیج را شکل دادند؛ حلقه‌های صالحین باید این مسیر را ادامه داده و بسیج و بسیجیان را از آسیب‎ها بیمه کنند.
ارسال نظرات