امام جمعه رضوانشهر گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه در سطح دنیا یک جایگاه ممتازی پیدا کرد.
کد خبر: ۸۷۱۹۰۶۲
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳

به گزارش بسیج از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی حبیبی به مناسبت پنجم مرداد سالروز برپایی اولین نماز جمعه در تهران که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی اقامه شد، در دیدار با رئیس ارشاد اسلامی شهرستان رضوانشهر، اظهار کرد: نماز جمعه اولین قرارگاه فرهنگی است و در مقابله با فتنه‌ها نقش کلیدی دارد که طبق دستور مقام معظم رهبری، این مهم قلب فرهنگی هر شهری است و اهداف مهم فرهنگی در نماز جمعه باید برای مردم تبیین شود.

وی با اشاره اهمیت بیان خطبه در نماز جمعه، گفت: برای آماده‌سازی و بیان خطبه‌های نماز جمعه بعضی اوقات چندین روز وقت صرف آن می‌شود و معمولا حدود 6 الی 7 ساعت مطالعه می‌کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر بیان کرد: موضوع معرفی کتاب از جمله مهمترین برنامه‌های فرهنگی در نماز جمعه است که در دستور کار خودمان قرار داده‌ایم و هر هفته یک عنوان کتاب را در خطبه‌ها به مردم معرفی می‌کنیم تا فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه رضوانشهر با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز جمعه،‌تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه در سطح دنیا یک جایگاه ممتازی پیدا کرد و علت مخالفت دشمنان با این پایگاه فرهنگی به همین دلیل است و امروز نماز جمعه یک کانون بسیار مهم فرهنگی برای هدایت کارهای سیاسی و عبادی محسوب می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر عنوان کرد: طبق فرموده امام رضا(ع)، نماز جمعه محل اجتماع همگان است که خداوند خواسته تا امام جمعه یک فرصتی داشته باشد جهت پند و اندرز و بیم دادن به مشکلات و گناهان و آگاه‌سازی مسلمانان.

حجت‌الاسلام حبیبی به برگزاری نمایشگاه نماز جمعه در مصلی امام خامنه‌ای(مدظله) رضوانشهر اشاره کرد و گفت: بمناسبت پنجم مرداد که اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تهران اقامه گردید، نمایشگاه مصور از نماز جمعه رضوانشهر از بدو استقرار تا الان در این مکان برپا خواهد شد.

امام جمعه رضوانشهر با اشاره استقرار نماز جمعه در سطح این شهرستان، گفت: نماز جمعه برای اولین‌بار، در تاریخ بیست‌وهفتم بهمن‌ماه سال 81 در این شهرستان به امامت اولین امام جمعه، حجت‌الاسلام سید کاظم میرحسینی اشکوری اقامه شد.

این کارشناس دینی اضافه کرد: از زمان استقرار نماز جمعه در این شهر تاکنون 700 خطبه نماز جمعه و اعیاد اسلامی توسط امامان جمعه و موقت خوانده شده که از این میزان 250 خطبه در زمان امامت بنده و امامان موقت جمعه که از تیرماه سال 90 تاکنون این مسئولیت را بر عهده دارم، خوانده شده است.

علیرضا ملکی‌نژاد،‌ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر نیز در این دیدار،‌خاطرنشان کرد:  به مناسبت پنجم مرداد، بر خود لازم دانستیم تا از حضور مستمر و اثرگذار امام جمعه محترم در شهرستان تقدیر کنیم.

وی با بیان اینکه نماز جمعه محور مسائل دینی، مذهبی و سیاسی کشور است؛ آگاهی‌بخشی، وحدت و همبستگی را از دیگر دستاوردهای نماز جمعه برشمرد.

این مسئول فرهنگی از تلاش‌ها و اهتمام ارزشمند حجت‌الاسلام و المسلمین حبیبی و همچنین زحمات بی شائبه اعضای ستاد نماز جمعه این شهرستان تقدیر کرد.

ارسال نظرات