رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان از برگزاری اجتماع بزرگ سوگواران امام صادق(ع) همزمان با سالروز شهادت آن حضرت در حسینیه حضرت اباالقضل(ع) این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۹۰۴۲
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین حسین صبوری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان عصر امروز در سومین نشست ستاد شئون فرهنگی و مناسبت‌های مذهبی این شهرستان با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد، اظهار داشت: در راستای حفظ و احترام به سنت‌های کهن سوگواری دسته‌های سینه‌زنی هیأت شهر دامغان همزمان با روز شهادت آن امام همام از آستان مقدس امامزادگان جعفر و محمد(ع) تا حسینیه حضرت اباالفضل(ع) به عزاداری می‌پردازند.

وی اهتمام و پاسداشت ایام سوگواری اهل بیت عصمت و طهارت را سبب رشد و تعالی جامعه دینی و حاکم شدن ارزش‌های معنوی دانست و افزود: عزاداران صادق آل محمد(ع) پس از آیین دسته روی در تجمعی بزرگ و باشکوه در حسینیه اعظم حضرت اباالفضل(ع) در رثای رئیس مذهب جعفری سوگواری می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان با تأکید بر مشارکت همه دستگاه‌های دولتی و نهادهای غیردولتی در برگزاری باشکوه تجمع بزرگ عزاداران شهادت امام صادق(ع)، خاطر نشان کرد: در شرایط امروز و هجمه بزرگ فرهنگی اعتقادی دشمن و تلاش نظام سلطه برای کمرنگ نمودن و سست کردن پایه‌های دینی اعتقادات جامعه جوان ما، توجه به آیین‌های مذهبی از این دست جامعه اسلامی را بیمه می‌کند.

حجت الاسلام صبوری حضور پررنگ روحانیان در تجمع بزرگ سوگواران شهادت صادق آل محمد(ع) را سبب فرهنگ‌سازی و اثر‌گذاری بیش از پیش آیین‌های اعتقادی دانست و گفت: مکتب امام صادق(ع) پایه‌های اصلی رشد تشیع را شکل داد و امروز شناساندن بیش از پیش امامزادگان واجب التعظیم و اصحاب بزرگ اهل بیت همچون بکیربن‌اعین از شاگردان شاخص امام صادق(ع)باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد شئون فرهنگی و مناسبت‌های مذهبی شهرستان دامغان اعزام روحانی به مناطق و مساجد شهری و روستایی و برگزاری آیین‌های سوگواری در کانون‌های فرهنگی و مذهبی اداره تبلیغات اسلامی با مشارکت کانون مداحان این شهرستان را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای سالروز شهادت ششمین امام شیعیان عنوان کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها