سرپرست منابع طبیعی استان زنجان:

اعزام اکیپ‌های یگان حفاظت به منظور اطفای حریق به مناطق هدف استان زنجان

با توجه به گرمای هوا و حضور طبیعت‌گردان و مسافران در طبیعت روزانه اکیپ‌های یگان حفاظت به منظور اطفای حریق به مناطق هدف استان زنجان اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۱۹۰۰۶
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرپرست منابع طبیعی استان زنجان گفت: با توجه به وصول گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی در منطقه صعب‌العبور "چفتان" طارم اظهار داشت: آتش‌سوزی در این منطقه حدود ساعت 12 ظهر روز دوشنبه چهارم مرداد ماه آغاز شده بود که راس ساعت 15 با تلاش بی‌وقفه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و جمعیت هلال احمر اطفا شد.

خلیل آقاجانلو افزود: حدود 90 درصد آتش‌سوزی‌های استان زنجان و منطقه طارم مربوط به عامل انسانی است.

وی اظهار داشت: البته میزان سطح آتش‌سوزی و عامل اصلی وقوع حریق در این منطقه پس از ارزیابی و بررسی‌های کارشناسان اداره کل اعلام می‌شود.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به آتش‌سوزی‌های روزهای اخیر در اراضی ملی زنجان، طارم، ابهر و سلطانیه عنوان کرد: با توجه به گرمای هوا و حضور طبیعت‌گردان و مسافران در طبیعت روزانه اکیپ‌های یگان حفاظت به منظور اطفای حریق به مناطق هدف استان زنجان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به آمادگی نیروهای یگان حفاظت این اداره‌کل در نقاط بحرانی شناسایی شده از جمله طارم تصریح کرد: تجهیزات و ماشین‌آلات اطفا حریق به منظور مقابله با آتش‌سوزی در اراضی ملی بحرانی استان زنجان مستقر شده است.

آقاجانلو با بیان اینکه عمده نقاط بحرانی به لحاظ آتش‌سوزی در شهرستان‌های طارم، زنجان و ماهنشان واقع شده است، تصریح کرد: پوشش گیاهی عمده نقاط یاد شده استان زنجان از نوع درجه یک بوده و به همین دلیل حفاظت از این عرصه‌ها از وظایف اصلی منابع طبیعی است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه طارم و زنجان بیشترین آمار حریق در اراضی ملی و طبیعی استان در سال 94 را به خود اختصاص داده‌اند، خاطر نشان ساخت: ضروری است با توجه به افزایش بارندگی در سال 95 و به دنبال آن افزایش پوشش گیاهی و افزایش دمای هوا و احتمال بروز آتش‌سوزی نگاه ویژه‌ای به مناطق بکر و طبیعی این شهرستان‌ها و سایر مناطق شود.

چاپ | ارسال به ديگران

|

نام و نام خانوادگی :

ارسال نظرات
آخرین اخبار