خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نخستین دلیل ریزش ها پس از پیروزی انقلاب را شفاف شدن مواضع رهبری خواند و گفت:افرادی که با اصول انقلاب و معیارهای انقلاب همراه نبودند، آرام آرام از آرمان ها فاصله گرفتند.
کد خبر: ۸۷۱۸۹۷۲
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
به گزارش بسیج،حجت الاسلام علی سعیدی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در سرسرای امام خامنه ای مجتمع فجر سپاه اهواز، اظهار کرد:طی سال های 42 تا 57 باتوجه به شرایطی که بر کشور حاکم بود هم شاهد رویش و هم شاهد ریزش بودیم، ولی سهم رویش ها بیشتر بود.
وی مباحث معرفتی، نفسانی، قدرت طلبی، غرور، دنیاگرایی ،فامیل گرایی و شخصیت گرایی را از جمله عوامل ریزش ها برشمرد و افزود:از پیروزی انقلاب تا پایان عمر امام خمینی (ره) شاهد رویش زیادی بودیم و بازرگان، جبهه ملی و منافقان نیز تا آن زمان با امام(ره) همراه بودند اما زمانی که مواضع رهبری برای آنها شفاف شد، ریزش ها آغاز شد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امام خمینی (ره) در آن دوران فرمودند جمهوری اسلامی اما بازرگان می گفت جمهوری دموکراتیک اسلامی و همین امر باعث شد که این افراد رفته رفته از انقلاب فاصله بگیرند.
وی بیان کرد: متاسفانه در زمان حاضر نیزعده ای متوجه نیستند و چنین محاسبه ای را دارند چرا که رهبر معظم انقلاب بر تکیه بر درون تاکید دارند و برخی تکیه بر غرب را ترجیح می دهند.
حجت الاسلام سعیدی تصریح کرد: هیچ شخصیتی درعرض رهبری نمی تواند قرار بگیرد در حالی که برخی می خواهند در اعمال ولایت سهیم باشند.
وی بیان کرد: کسانی که از این انقلاب به دنبال سهم بوده و نمی توانند به سهم خود برسند فاصله می گیرند اما باید بدانند که دراعمال ولایت نمی توانند شراکت کنند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد:برخی در فتنه 88 و غائله 18 تیر 78 قصد داشتند که در اصل ولایت شریک باشند و می گفتند که در غیر این صورت همه جا را برهم می ریزیم، چرا که پذیرش امام خمینی(ره) برای آنها آسان اما پذیرش جانشین ایشان سخت بود.
وی در ادامه سخنانش در خصوص نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر خوزستان نیز، گفت:سید محمود موسوی نماینده پیشین ولی فقیه در سپاه خوزستان، چهره نام آشنا ،متعهد و ولایتمدار از خطه خوزستان، مدت زیادی را کردستان خدمت کرده و سوابق ارزشمندی در کارنامه خود دارد و بیش از 10 سال است که در خوزستان اعمال مدیریت می کند.
حجت الاسلام سعیدی گفت: ماهیت جابجایی نقطه قوتی برای تنوع است اما باتوجه به این که احکام نمایندگی ولی فقیه در استان ها سه ساله یا درنهایت شش تا 9 ساله است، به ما ایراد گرفتند که در برخی از استان ها نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیش از 9 سال است که مدیریت می کنند.
وی افزود: برای جایگزینی این روحانی ولایتمدار، تلاش های زیادی صورت گرفت تا در نهایت حجت الاسلام غلامرضا شفیع زاده چهره باتجربه و آشنا با شرایط منطقه جنوب برای این سمت انتخاب شد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:حجت الاسلام شفیع زاده طی چند سال گذشته مسئول آموزش افسران ارشد امام علی(ع) دراستان قم بود که در زمینه آموزش افسران ارشد و سپاهیان تلاش های زیادی درسال های اخیر داشته است و امید است در سمت جدید نیز در استان خوزستان در کنار روحانیان ولایتمدار و معزز این استان کارنامه خوبی را برای خود به ثبت برساند. 
در این آیین نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و فرماندهان سپاه استان حضور داشتند.
آیت الله سیدمحمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در این آیین ضمن تجلیل از خدمات حجت الاسلام سید محمود موسوی در سمت نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر(عج) خوزستان و مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: وی مسئولیت های خود را با درایت و با احتیاط انجام داده و در سمت مسئول بازسازی عتبات نیز در کمال امانت داری و حراست از ارزش ها گام برداشت. 
وی افزود: در بخش بازسازی عتبات عالیات که یکی از مسئولیت های حساس به شمار می رود این روحانی تلاشگر با دقت بالایی عمل کرد چرا که تذهیب گنبد و ایوان ضریح مطهر امام علی (ع)کار بسیار دشواری بود که به بهترین نحو انجام شد. 
آیت الله موسوی جزایری ادامه داد:همواره نقش خوزستان در بازسازی عتبات عالیات در سطح کشور برجسته بوده و همچنین تاسیس یک زائرسرا به مساحت یک هزار و 275 متر مربع و در 9 طبقه در کربلای معلا نیز در دستور کار این استان قرارگرفته است. 
وی همچنین برای حجت الاسلام شفیع زاده در این مسئولیت جدید آرزوی موفقیت و خدمتگزاری کرد. 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شفیع زاده یک روحانی فرهیخته و با استعداد بوده و دراستان گیلان نیز بازوی توانمندی برای نماینده ولی فقیه در استان بوده است از خدمات ماندگار نماینده پیشین ولی فقیه در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان نیز تجلیل به عمل آورد. 
در پایان حجت الاسلام غلامرضا شفیع زاده به عنوان نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان معرفی و از خدمات سیدمحمود موسوی قدردانی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها