یک کارشناس فرهنگی در گفتگو با «بسیج»:
کارشناس فرهنگی گفت: در سطح کلان که نیاز به سرمایه گذاری مالی و حمایت و هماهنگی های اداری است مسئولان همتی ندارند.
کد خبر: ۸۷۱۸۸۸۳
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰

رضا شریفی کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به کم شدن تولیدا ت سینمایی در حوزه دفاع مقدس در سال های اخیر گفت: در جامعه هنرمندان ما و مخصوصا تاثیرگزاران یعنی تهیه کنندگان و کارگردان ها و مسئولان باید دو نکته مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: بعد اول مربوط به مالی می شود و بعد دوم مربوط به این می شود که آیا هنرمندان احساس مسئولیت می کنند که در این زمینه کار کنند یا خیر، من فکر می کنم که حامی مالی در این خصوص خیلی کم است اگر دقت کنیم در بحث فکر و ایده و داشتن سناریو و فیلم نامه مشکلی نداریم.

شریفی تصریح کرد: به عنوان مثال وقتی به جشنواره عمار نگاه می کنیم چون کار مردمی می شود آثار خیلی زیادی با موضوعات مختلف انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت و جنگ تحمیلی می آید، و لی در سطح کلان که نیاز به سرمایه گذاری مالی و حمایت و هماهنگی های اداری است مسئولان همتی ندارند.

کارشناس فرهنگی ادامه داد: از آنطرف هم هنرمندان زیاد رغبت نشان نمی دهند دلیلش هم این است که یک سری محدودیت ها برای هنرمندان به واسطه حضور در این کارها وجود دارد، به عنوان نمونه با یکی از کارگردان های سینما که صحبت می کردیم می گفتند که برای گرفتن یک مجوز انفجار در صحنه ای که می خواهیم دفاع مقدس در آن تداعی شود کلی سنگ اندازی می شود.

شریفی اظهار داشت: قاعدتا وقتی کارگردان ها و تهیه کنندگان این مشکلات زیاد را در کار می بینند به این سمت و سو نمی روند و متاسفانه شاید هم این قضیه هدفمند باشد، یعنی می بینیم که از جبهه مقابل این نوع تولیدات خیلی حمایت می شود و کسانی که بخواهند فقط نگاه مادی داشته باشند به آن سمت و سو می روند.

کارشناس فرهنگی افزود: معتقدم نهادهایی مثل سپاه که در سال گذشته حرکت های خوبی انجام دادند و از چند فیلم ملی حمایت کردند نشان داد که اگر بعضی نهادها پشت یک سری افراد و افکار باشند می توان کارهایی انجام داد حتی اگر دولت و مجموعه های دولتی حمایت نکنند.

ارسال نظرات