خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه قزوین تاکید کرد:
مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه استان قزوین تاکید کرد: افزایش جمعیت را باید به عنوان یک فرصت مغتنم در جامعه امروزی که با کاهش جمعیت رو به رو هستیم شمرد.
کد خبر: ۸۷۱۸۷۷۸
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه صاحب الامر(عج)استان قزوین، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون لزوم افزایش جمعیت در سال‌های اخیر اظهار کرد: افزایش جمعیت را باید به عنوان یک فرصت مغتنم در جامعه امروزی که با کاهش جمعیت رو به رو هستیم شمرد.

وی با اشاره به اعمال قانون دو فرزندی در سال های گذشته تشریح کرد: در دهه‌های قبل با اجرای برنامه کنترل جمعیت، دولت خانواده‌ها را به داشتن دو فرزند تشویق می‌کرد که این طرح با استقبال مردم روبه رو شد تا جایی که تعداد زیادی از خانواده ها تک فرزندی را برگزیدند.

این مقام مسئول در ادامه به ذکر مشکلات ناشی از کاهش جمعیت پرداخت و تبیین کرد: کاهش جمعیت میتواند تاثیرات بسیار منفی بر وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور بگذارد همچنین با کاهش جمعیت جوان،قدرت نظامی و دفاعی کشور نیز کم می شود.

حجت الاسلام مصطفایی همچنین به بررسی آثار منفی تک فرزندی در خانواده اشاره کرد و گفت: با ادامه این روند در سال های آینده به تدریج مفهوم عمه، خاله، دایی و عمو از بین خواهد رفت.

وی با بیان عملکردهای نامطلوب در راستای افزایش جمعیت افزود: متاسفانه راه کار‌های دولت در راستای افزایش جمعیت در سالهای اخیر اعم از حذف بیمه فرزند چهارم و پرداخت یک میلیون تومان به ازای تولد هر فرزند بی نتیجه بوده است، امیدواریم دولت با برنامه ریزی های دقیق و آماده نمودن بستر‌های جامعه برای رشد و تربیت صحیح فرزندان اشتیاق را در مردم برای داشتن فرزندان بیشتر برانگیزد.

مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه قزوین در خاتمه با یادآور شدن سخنان مقام معظم رهبری در خصوص فرزند آوری تبیین کرد: از تمامی خانواده‌ها به خصوص خانواده‌های مذهبی انتظار می‌رود جهت حفظ نظام اسلامی با دولت همکاری کنند.

1101/30ت/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها