کارشناس اجتماعی در گفتگو با«بسیج»مطرح کرد

عملکرد ضعیف دولت در مقابله با افزایش اعتیاد

کارشناس اجتماعی گفت: دولت و صدا و سیما می توانند نقش بسیار موثری را در کاهش میزان اعتیاد جوانان به مواد مخدر و مقابله با این معضل داشته باشند اما متأسفانه آنطور که باید و شاید کاری نمی کنند.
کد خبر: ۸۷۱۸۶۳۶
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

طاهره فارابی کارشناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به فراگیر شدن معضل اعتیاد و آسیب های آن در جامعه بیان داشت: افزایش پدیده اعتیاد در کشور ما آسیب های فراوانی دارد متأسفانه در حال حاضر اکثر جوانان به مصرف مواد مخدر رو آورده و گرفتار آن شده اند.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف دولت در مقابله و پیشگیری از معضل اعتیاد در کشور خاطر نشان کرد: دولت و صدا و سیما می توانند نقش بسیار موثری را در کاهش میزان اعتیاد جوانان به مواد مخدر و مقابله با این معضل داشته باشند اما متأسفانه آنطور که باید و شاید کاری نمی کنند.

فارابی با تأکید بر اینکه رسانه ها باید درباره خطرات و عواقب ناشی از مصرف مواد مخدر به جوانان اطلاع رسانی کنند اظهار داشت: صدا و سیما می تواند این گونه مسائل را در رسانه ها منتشر کند و از عاقبت و سرانجام بد اعتیاد و افزایش آن مخصوصاً در جوانان بگوید تا شاهد کاهش روز افزون این معضل در کشور باشیم.

این کارشناس اجتماعی بیکاری را یکی از مهم ترین دلایل گرایش جوانان به اعتیاد دانست و تصریح کرد: بسیاری از افراد به دلیل در آمد کم و نبود شغل مناسب گرفتار اعتیاد و مصرف مواد مخدر می شوند در حال حاضر درصد زیادی از افراد معتاد را جوانان تشکیل می دهد و این تأسف بار است.

ارسال نظرات