فعال محیط زیستی دراردکان گفت:حفر چاه های عمیق موجب خشکیدن قنوات در اردکان شده است.
کد خبر: ۸۷۱۸۶۳۵
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ اولین جلسه از دومین دوره مباحث محیط زیست شهرستان اردکان در محل سالن اجتماعات کتابخانه حضرت آیت الله ملا محمد حائری برگزار شد.

در این جلسه، فعال محیط زیستی، حاج علی سپهری ضمن خوش آمدگویی و بیان اهمیت آشنایی با مباحث محیط زیست، در مورد «نقش قنات در شهرهای کویری»، بیان داشت: قنات به عنوان شاه رگ های حیاتی محسوب می شوند که بدون هیچ گونه آلودگی آب را از ده ها کیلومتر دورتر به شهرها منتقل می کند.

ولی متاسفانه در سالهای اخیر با حفر چاه های عمیق، آلودگی های زیست محیطی و نشست های سطح آب را به همراه داشته و موجب خشک شدن قنوات شده است لذا با توجه به اینکه هنر حفر قنات یکی از دست آوردهای بزرگ مردمان ایران زمین از هزاران سال قبل بوده و مقنیان سخت کوش با وسایل ابتدایی دهها کیلومتر را با مهارت خاص حفر می کردند و آب را به راحتی از منطقه ای به مناطق دیگر انتقال می دادند.

لازم به ذکر است که این کلاس ها در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 17:30 (همراه با بازدید علمی) با موضوعاتی از قبیل حیات وحش، صنایع، آلایندگی ها، منابع طبیعی، تهدیدها و فرصت های محیط زیستی برگزار میشود.

ارسال نظرات