نماینده سابق مجلس گفت: به نظر می رسد رسانه ها به موضوع مواد مخدر و اعتیاد فصلی و مناسبتی نگاه می کنند و صرفاً در ایام خاص به این معضل می پردازند، درحالیکه این یک خطر مستمر است و مقابله با آن هم باید مستمر باشد.
کد خبر: ۸۷۱۸۶۰۳
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

بهرام بیرانوند نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به فراگیر شدن معضل اعتیاد در جامعه اظهار داشت: بخش عمده ای از مشکل قاچاق مواد مخدر که مقدمه اعتیاد است به کسانی مربوط می شود که در خارج از مرزهای ایران هستند.

وی افزود: استکبار جهانی از اعتیاد به عنوان یک سلاح کشتار جمعی علیه جوانان ما استفاده می کند ما بالغ بر 3500 شهید در مبارزه با مواد مخدر داشتیم و کشور های آمریکا و انگلیس تلاش کردند تا پدیده مواد مخدر را در کشور ما تشدید کنند.

بیرانوند تصریح کرد: خانواده ها باید هوشیاری بیشتری یه خرج دهند، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و معضل اعتیاد یک وظیفه بین دستگاهی است که همکاری بین این دستگاه ها ضروری است البته می توان گفت بزرگترین همکاری ها مربوط به خانواده هاست که باید از فرزندان خود در مقابل خطرات آن حراست و محافظت کنند.

نماینده دوره نهم مجلس با اشاره به نقش رسانه ها همچون صداو سیما در پیشگیری از اعتیاد جوانان به مواد مخدر خاطر نشان کرد: رسانه های می توانند کار مصون سازی را انجام داده و به جوانان در خصوص آسیب های اعتیاد به انواع مواد مخدر آگاهی دهند تا جوانان و نوجوانان خود را در معرض خطر ها و تهدیدها قرار ندهند؛ گرچه به نظر می رسد رسانه ها به موضوع مواد مخدر و اعتیاد فصلی و مناسبتی نگاه می کنند و صرفاً در ایام خاص به این معضل می پردازند، درحالیکه این یک خطر مستمر است و مقابله با آن هم باید مستمر باشد.

بیرانوند در خاتمه نقش متولیان آموزشی را در مقابله با معضل اعتیاد در جامعه موثر دانست و گفت: متولیان آموزشی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه ها نقش بسیار جدی و اساسی در این زمینه دارند و باید تلاش کنند جوانان را در مقابل این توطئه بزرگ دشمن مصون دارند.

ارسال نظرات