خبرهای داغ:

افزایش سن ازدواج در تشدید ولنگاری فرهنگی جامعه بسیار مؤثر است

مدیر ارتباطات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: افزایش سن ازدواج در جامعه و به‌تبع آن بروز انحرافات اخلاقی در میان نسل جوان ازجمله عوامل مؤثر در تشدید ولنگاری فرهنگی است.
کد خبر: ۸۷۱۸۵۴۲
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
افزایش سن ازدواج در تشدید ولنگاری فرهنگی جامعه بسیار مؤثر است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمدحسین حق جو در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تاکید بر این‌که ما باید زمینه‌ها و بسترهای لازم به‌منظور انجام ازدواج آسان و به موقع جوانان را فراهم کنیم، اظهار داشت: اساساً ازدواج به‌موقع و آسان یکی از عوامل جلوگیری از رشد و توسعه آسیب‌های اخلاقی در جامعه می‌باشد، ضمن آن که از آن سو یکی از پیامدهای شوم تأخیر در امر ازدواج، رشد و توسعه بی‌عفتی‌ها و ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی است.

وی همچنین با اشاره به برخی آمارهای نگران‌کننده مبنی بر افزایش سن ازدواج و نیز رشد آمار کسانی که همچنان زندگی مجردانه دارند، افزود: طبعاً پسر یا دختری که ازدواج آن‌ها به تأخیر افتاده، قدرت کنترل غرایز جنسی را نخواهد داشت و چه بسا به ورطه بی‌عفتی بیفتند که در نتیجه، بی‌عفتی چنین افرادی، دامن‌گیر خانواده‌های آنان نیز خواهد شد.

مدیرکل مشاوره و سلامت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور در ادامه با بیان این که مشکلات اقتصادی بخشی از دلایل تأخیر در ازدواج است، تصریح کرد: وقتی بحث از ازدواج می‌شود، برخی از خانواده‌ها و به‌خصوص جوان‌ها، مشکلات و کمبودهای اقتصادی و معیشتی را مطرح می‌کنند و گرچه ما هم قبول داریم که مشکلات و گرفتاری‌ها در این خصوص وجود دارد و باید مسئولان کشور برای رفع آن‌ها همت کنند اما به‌هرحال نباید در رزاقیت خدای متعال شک کرد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که خدای متعال در سوره مبارکه نور تاکید می‌کند اگر کسی به پروردگار عالم تکیه نموده و حرکت کند خدا نیز او را غنی و بی‌نیاز می‌سازد؛  البته باید همتی نیز در این راستا وجود داشته باشد، تا این نتیجه محقق شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار