نوری درباره تعداد و نوع فعالیت گروه‌های جهادی مازندران گفت: تاکنون، 12 گروه فرهنگی و آموزشی، سه گروه اقتصاد مقاومتی، دو گروه بهداشت و درمان و چهار گروه عمرانی به مناطق محروم مازندران اعزام شده‎اند.
کد خبر: ۸۷۱۸۵۴۱
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسؤول بسیج دانشجویی سپاه کربلا با بیان اینکه تا به امروز بیش از 600 نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های مازندران به مناطق محروم اعزام شدند، اظهار کرد: این افراد در قالب 30 گروه از دانشگاه‌های آمل، بابل، بهشهر، نور، تنکابن، محمودآباد و نوشهر برای فعالیتهای فرهنگی، آموزشی و برخی امور عمرانی اعزام شدند.

مسؤول بسیج دانشجویی مازندران درباره دیگر برنامههای فرهنگی صورتگرفته در مناطق محروم، افزود: برگزاری یادواره شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری مراسمهای مذهبی، جشن تکلیف دختران و پسران نوجوان، مشاوره خانواده با موضوع آسیب‌های اجتماعی و ماهواره از دیگر برنامههای مهم فرهنگی صورت‌گرفته در مناطق محروم است.

شهرام نوری با اشاره به اینکه گروه‌های تخصصی، عمرانی و اقتصاد مقاومتی از هفته جاری به مناطق مرحوم اعزام می‌شوند در مورد فعالیت‌های عمرانی صورتگرفته بسیج دانشجویی تا به امروز گفت: تعمیر و مرمت مساجد، ساخت سرویس بهداشتی و حمام، تعمیر و مرمت منازل در مناطق محروم، تعمیر پل، احداث جوی انتقال آب کشاورزی، تقویت روشنایی معابر روستایی و فنس‌کشی زمینهای کشاورزی از مهمترین فعالیت‌های عمرانی گروه‌های جهادی دانشجویان مازندران در سالجاری است.

وی درباره برنامههای فرهنگی آموزشی دانشجویان جهادی در مناطق محروم اظهار کرد: بیشتر این برنامه‌ها توسط خواهران دانشجوی بسیجی برگزار شد که می‌توان از برگزاری کلاسهای احکام، روخوانی، روانخوانی قرآن، آموزش نقاشی، خطاطی، خیاطی، بافتنی و کلاسهای تقویتی دانشآموزی نام برد.

این مسؤول درباره برنامههای مربوط به اجرای اقتصاد مقاومتی با هدف اشتغالزایی جوانان در مناطق محروم خاطرنشان کرد: توانمندسازی خانمهای خانه‌دار با برگزاری کلاسهای آموزشی و ترغیب جوانان با اجرای دورههای ترویجی گیاهان دارویی و پرورش قارچ، مهمترین برنامههای حوزه اقتصاد مقاومتی بوده است که تاکنون توسط دانشجویان بسیجی در مناطق محروم با موفقیت صورت گرفته است.

نوری درباره تعداد و نوع فعالیت گروه‌های جهادی گفت: تاکنون، 12 گروه فرهنگی و آموزشی، سه گروه اقتصاد مقاومتی، دو گروه بهداشت و درمان و چهار گروه عمرانی به مناطق محروم مازندران اعزام شدهاند.

وی از اعزام یک گروه 20 نفره جهادی از دانشگاه‌های نکا به مناطق محروم هزارجریب خبر داد و بیان کرد: این‌هفته بیش از 280 دانشجو بسیجی از دانشگاه های قائم‌شهر، رامسر، تنکابن و سوادکوه به مناطق محروم اعزام شده‌اند.

مسؤول بسیج دانشجویی مازندران ادامه داد: بیش از 100 نفر از این تعداد را دانشجویان جهادی دانشگاه‌های قائمشهر بهخود اختصاص دادند که برای فعالیت‌های محرومیتزدایی به منطقه لفور اعزام شدند.

نوری گفت: تاکنون نیز چهار گروه تخصصی حوزه عمرانی برای فعالیتهای محرومیتزدایی به مناطق و روستاهای محروم بهشهر، بابل، تنکابن و بلده نور رهسپار شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها