رئیس پلیس اماکن ناجا با تاکید بر برخورد قاطعانه با واردکنندگان و تولیدکنندگان لباس‌های نامتعارف، از برخورد با عرضه‌کنندگان لباس‌های دارای علائم گروه‌های ضداسلام و انقلاب، نوشته‌های لاتین بی‌معنی، پرچم کشورهای بیگانه و تصاویر مبتذل هستند، خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۸۵۳۹
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
به گزارش سردار هلالی درباره تولید و عرضه "پوشاک نامتعارف اعم از زنانه و مردانه" در برخی از فروشگاه‌ها، اظهارداشت: برابر قانون مصوب سال 65،  لباس‌هایی که دارای علایم مشخصه گروه‌های ضداسلام یا انقلاب هستند در صورت تولید، توزیع، فروش و استفاده در ملاء عام جرم شناخته شده و مجازات‌هایی را برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به موضع قانون در این رابطه، افزود: تعطیلی محل کسب برای فروشنده از مدت سه تا شش ماه و جریمه نقدی بین 500 هزار تا یک میلیون ریال و همچنین برای وارد و یا تولید کنندگان پوشاک‌های نامتعارف مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا خاطرنشان کرد: به استناد این قانون، ضوابط و مقرراتی برای واحدهای صنفی تولید و عرضه کننده پوشاک اتخاذ و مصادیق آن به سازمان‌های صنفی مربوط از جمله اتحادیه‌های پوشاک در سراسر کشور اعلام شده است.

هلالی به تدوین تقویم نظارت‌های رسته‌ای بر واحدهای صنفی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: عرضه و تولید کنندگان پوشاک یکی از رسته‌های فعال هستند که پس از ابلاغ ممنوعیت‌های مربوطه از سوی اتحادیه به واحدهای صنفی، نظارت اولیه از سوی بازرسان انجام و در صورت مشاهده تولید و عرضه پوشاک نامتعارف، تذکرات لازم به واحدهای صنفی ارائه و در صورت تکرار تخلف مراتب به پلیس اعلام و برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اجرای طرح نظارت رسته‌ای و فعالان حوزه پوشاک در سراسر کشور از سوی این پلیس در خرداد سال جاری، خاطرنشان کرد: طرح مذکور کلیه فعالان حوزه پوشاک را شامل شده و تا پایان تابستان ادامه دارد؛ طرح نظارت بر فعالان پوشاک از برنامه‌های مستمر پلیس نظارت بر اماکن عمومی بوده و در تقویم این پلیس وجود دارد.

تذکر پلیس به بیش از 9 هزار واحد عرضه کننده پوشاک نامتعارف

وی گفت: در سه ماهه نخست امسال، بیش از 2 هزار و 8 فقره بازدیدهای مشترک از واحدهای صنفی تولید و عرضه پوشاک از سوی بازرسان اتحادیه و ناجا انجام که قریب به 9 هزار و 500 فقره تذکر به واحدهای متخلف داده شده است.

هلالی خاطرنشان کرد: ثبت تذکر در پرونده مالک واحد صنفی متخلف که اقدام به اصلاح فرایند تخلف کرده، مرحله اول کار و در صورت تکرار تخلف، نسبت به اعمال قانون و تعطیلی محل کسب برابر قانون اقدام می شود.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا اشاره کرد: با آغاز فصل گرما شاهد فعالیت یک سری افراد سودجو در بازار تولید و عرضه البسه نامتعارف هستیم که عمدتا برخورد پلیس با این تعداد واحدهای صنفی در این فصل افزایش پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: در صورتی که برخی از فعالان حوزه اقتصادی و صنفی کشور در راستای تولید و واردات البسه نامتعارف به واسطه سودجویی‌ها، تخلفاتی را مرتکب شوند، پلیس قاطعانه با متخلفان برخورد می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: علایم مشخصه گروه‌های ضداسلام یا انقلاب، تصاویر مبتذل که عفت عمومی را خدشه دار می کند، نوشته‌های لاتین که خیلی از افراد از معنای آن بی‌اطلاع هستند و نیز نشان و پرچم کشورهای بیگانه از شاخصه‌های پوشاک نامتعارف به شمار می‌آید.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا هشدار داد:با توجه به ابلاغیه‌های صورت گرفته، تولید کنندگان و فروشندگان برای ممانعت از ترویج فرهنگ بیگانه از عرضه و تولید پوشاک نامتعارف خودداری کنند.

سردار هلالی از عموم مردم و کسبه خواست کرد تا همکاری‌های لازم را با ناظران پلیس نظارت بر اماکن عمومی داشته باشند.

ارسال نظرات