خبرهای داغ:
شهدای گمنام شناسایی شده درقم چه کسانی هستند؛
پیکر پاک 28 شهید دوران دفاع مقدس در معراج شهدا شناسایی شد. پیکرهای مطهر این شهیدان در عملیات‌های اخیر کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح؛ کشف شده است.
کد خبر: ۸۷۱۸۵۳۵
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، پیکر پاک  28 شهید دوران دفاع مقدس در معراج شهدا شناسایی شد. پیکرهای مطهر این شهیدان در عملیات‌های اخیر کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح؛ کشف شده است. شهدای شناسایی شده به زودی و در ایام شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام) در اوطانشان تشییع و به خاک سپرده خواهند شد، دو شهید شناسایی شده مربوط به استان قم هستند.

شهید حسین خراسانی

شهید حسین خراسانی فرزند محمد، اعزامی از استان قم است. این شهید بزرگوار جمعی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به جنگ اعزام و در درگیری در قصر شیرین اسیر و پس از شهادت در اردوگاه عراق در قبرستان الکرخ به خاک سپرده و پس از آن کشف شد.
سقای گمنام جبهه ها شناسایی شد+تصاویر

شهید خراسانی قبل از سن قانونی برای رفتن به جبهه برای سربازی ثبت نام می کند، مادرشهید خراسانی نقل می کند اخرین باری که حسین به منطقه رفت با همه فامیل خداحافظی کرد و در آخرین دیدار  هنگام رفتن به ایستگاه قطار مدام به پشت سرش نگاه می کرد چند قدمی برمی گشت و برای من دست تکان می داد.

مادر شهید نقل می کند شب شهادت حسین خواب دیدم درخانه قدیمی زندگی می کنیم و خانه دارای یک زیر زمین است ناگهان امام خمینی(ره) وارد خانه ما شدند و خطاب به پسرم گفتند: بیا دستت را به من بده  و بالا بیا" من که از حضور امام در منزلمان خوشحال شده بودم به ایشان گفتم چه کسی را خطاب می کنید و ایشان پاسخ دادند حسین است که در زیر زمین مانده و دارم او را در بالا آمدن کمک می کنم.

یکی از همرزمان شهید خراسانی نقل می کند درعملیاتی که شهید خراسانی مفقود شد حسین با وجود همه سختی ها برای بچه ها آب می آورد و نقش یک سقا را بر عهده داشت، هنگام بازگشت و عقب نشینی یکی از دوستانش مجروح می شود و حسین حاضر نمی شود او را تنها بگذارد همانجا می ماند و دیگر خبری از او به هیچ کس نمی رسد.
سقای گمنام جبهه ها شناسایی شد+تصاویر
 
شهید تقی خسروبیگی برچلویی

شهید تقی خسروبیگی برچلویی فرزند عباس، اعزامی از استان قم است. این شهید بزرگوار جمعی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به جنگ اعزام و در درگیری در منطقه عملیاتی بازی دراز در تاریخ60/2/3 به شهادت رسید.
سقای گمنام جبهه ها شناسایی شد+تصاویر

وصیت نامه شهید تقی خسرو بیگی برچلویی
سقای گمنام جبهه ها شناسایی شد+تصاویر

مراسم تشییع دو شهید مدافع حرم، چهار شهید گمنام و دو شهید احراز هویت شده دفاع مقدس از ارتش، روز شنبه 9 مرداد از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر در قم برگزار می شود.
ارسال نظرات