حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

برای جلب رأی با دین مردم بازی می کنند/ ایجاد نشاط نباید با ارتکاب حرام همراه شود

امام جمعه شهرکرد گفت: اسلام با شادی و نشاط مخالف نیست، لکن این مساله نباید با ارتکاب حرام و هنجار شکنی همراه باشد.
کد خبر: ۸۷۱۸۵۰۵
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری، به نقل از رسا؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مصوبه دولت درباره کنسرت ها و محدود کردن ناجا گفت: متأسفانه در نقاط گوناگون و از جمله در استان ما این گرفتاری وجود دارد.

وی افزود: اخیرا کنسرتی را برای کسی راه اندازی کردند که با اشعارش همه چیز را زیر سؤال می برد و ما به ناچار و با مشکلات توانستیم آن را لغو کنیم، آقایان با این کنسرت ها به عنوان شادی و نشاط بسیاری از ارزش های اسلامی را زیر سؤال می برند.

امام جمعه شهرکرد با بیان این که متأسفانه برای جلب طرفدار و رأی با دین مردم بازی می کنند، اظهار داشت: آن چیزی که رهبر معظم انقلاب درباره دانشگاه ها فرمودند به جامعه تسری دارد، همان میزانی که کنسرت ها، اختلاط زن و مرد و مسائل دیگری که مرز شکنی بین زن و مرد است در دانشگاه ها مضر به شمار می رود در جامعه نیز ضرر دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه معمولا کنسرت ها به گونه ای است که در آنها رعایت موازین نمی شود و خلاف شرع بیّن صورت می گیرد، بنده بسیار تعجب می کنم بالاخره آقایان داعیه مسلمانی و پیروی از اسلام و ارزش های آن را دارند حال کجای این مسائل با اسلام و احکام اسلامی تطابق دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که نیروی انتظامی وظیفه دارد و باید حافظ امنیت مردم باشد، ابراز داشت: به همان میزانی که نیرو انتظامی حافظ امنیت هست باید پاسدار ارزش ها نیز باشد، نیروی انتظامی وظیفه دارد و ائمه جمعه، مردم و مؤمنان از او مطالبه می کنند.

وی عنوان کرد: چگونه نیروی انتظامی می تواند بی تفاوت باشد، متأسفانه آقایان توجهی ندارند و به چنین مسائلی دامن زده و دل اهل ایمان را به درد می آورند، همچنین سبب معصیت و هنجارشکنی در جامعه می شوند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که علما مخالف شادی و نشاط نیستند، خاطرنشان کرد: بارها رهبر معظم انقلاب و علما فرمودند که مردم باید شادی های خود را در چارچوب اسلام داشته باشند، مردم و جامعه باید دارای نشاط باشند اما نه این که با حرام صورت گیرد.

وی اضافه کرد: نشاط جامعه با انواع تفریحات، گردشگری ها و مجالس بدون گناه حاصل می شود، هیچ کس مخالف شادی نیست و اسلام شادی را ترویج می کند، اسلام برای مزاح و لبخند نشاندن بر لبان مؤمنان ارزش قائل است، در اسلام تأکید شده که جامعه باید شاد باشد نه این که معصیت انجام شود و نه این که مردم را به سمت لهو و لعب و سرگرمی هایی که غرب تدارک دیده ببرند؛ با فرهنگ مبتذل بیگانه نمی توان جامعه را شاد و با نشاط کرد، این فرهنگ انسان را به پرتگاه می برد.

ارسال نظرات