برگزاری طرح جوانه های صالحین در 23 پایگاه مقاومت بسیج تنگستان

مسئول تعلیم و تربیت بسیج تنگستان از برگزاری طرح جوانه های صالحین در 23 رده مقاومت بسیج تنگستان با هدف پر کردن اوقات فراغت و تعطیلات تابستانی بسیجیان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۸۴۴۱
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در تنگستان، سید حسن مهدی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و انسان ساز است و برپایه گفتار اولیای الهی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تمام مسئولان به تبعیت از رهبری مهم‌ترین دغدغه آنها باید دغدغه فرهنگی باشد، بیان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند هنگامی‌که فرهنگ درست شد، سیاست، اقتصاد و سایر امور نیز درست می‌شود زیرا فرهنگ در درجه اول است.

مهدی افزود: امروز بر کسی پوشیده نیست که ما در یک جنگ تمام عیار فرهنگی که دشمن در پوشش‌های مختلف مانند ترویج بی‌بند و باری، پوشش ماهوارها و ترویج مواد مخدر سعی دارد وارد شود، هستیم.

وی با بیان اینکه کمک به نوجوانان و جوانان برای آراستن اندیشه، احساس و رفتار خود به تعالیم ادیان الهی، ایمان و عمل به موازین متعالی فرهنگی کشور، تقویت فضایل اخلاقی، بهره‌گیری از فرهنگ و هنر و ادبیات ملی و جهانی و استفاده از فرهنگ انسانی در زمینه‌های گوناگون از جمله مواردی است که با اجرای برنامه‌های مطلوب اوقات فراغت می‌توان به آن دست یافت، افزود: در این راستا برنامه های فرهنگی طرح جوانه های صالحین در سطح پایگاههای مقاومت بسیج جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در حال اجرا در 23 رده مقاومت تنگستان است.

وی افزود: برای اوقات فراغت جوانان برنامه‌های جوانان صالحین به دو منظور شکل گرفته است که یکی تثبیت و انسجام بخشی گروه‌های صالحین موجود و دیگری جذب و تشکیل گروه‌های صالحین جدید است.

حجت الاسلام مهدی افزود: گروه‌های جوانان صالحین به برگزاری کلاس‌های متنوع و جذاب دینی، مهارتی، قرآنی شامل قرائت، مفاهیم، حفظ قرآن، آموزش نماز، احکام نماز، آموزش سبک زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و برنامه‌های دیگر شامل مسابقات، اردوها، برنامه ورزشی متناسب با ظرفیت‌هایی که در مساجد و پایگاه‌های مسجد وجود دارد تدوین شده است.

وی افزود: استفاده مطلوب از فرصت ايام تابستان، حفظ و انسجام حلقه هاي تربيتي صالحين و ايجاد شور و نشاط و تقويت روحيه معنوي در بين بسيجيان عزيز از اهداف برگزاري اين طرح مي باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار