خبرهای داغ:
خاطرات مسئول سازماندهی لشکر 17 علی ابی ابیطالب قم در دوران دفاع مقدس از عملیات مرصاد
عملیات مرصاد پاتک نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به عملیات منافقان فریب خورده تحت عنوان عملیات' فروغ جاویدان' بود که در پنجم مرداد ماه 1367، با رمز 'یا علی ابن ابیطالب(ع)' در منطقه اسلام آباد و کرند غرب در استان کرمانشاه، انجام شد.
کد خبر: ۸۷۱۸۳۶۹
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، منافقان کوردل با پشتیبانی نیروهای عراقی پس از عبور از قصرشیرین ، سرپل ذهاب ، کرند غرب و اسلام آباد غرب به سمت کرمانشاه درحرکت بودند که با سد پولادین رزمندگان اسلام روبرو شده و دچار شکست خفت باری شدند.

ناصر شریفی که در آن زمان مسئول سازماندهی لشکر 17 علی ابی ابیطالب(ع) و از افراد حاضر در عملیات مرصاد بود، در این زمینه اظهار داشت: منافقان کوردل بعد از ماهها تمرین و آموزش فنون نظامی و چریکی، با این نیت وارد خاک ایران شده بودند که کرمانشاه و بعد از آن تهران را فتح کنند.

وی ادامه داد: در زمان حمله منافقان، لشکر 17 علی ابن ابیطالب(ع) قم با فرماندهی سردار غلامرضا جعفری در همان روز ارتفاعات سورن مریوان را تحویل داده و از سه راه اسلام آباد به سمت پادگاه شهید زین الدین در جنوب حرکت کرد، ما به محض رسیدن به پادگان، فرمان بازگشت به غرب را دادند.

شریفی تصریح کرد: ما به سرعت خود را به سه راه اسلام آباد رساندیم و که خبر دادند منافقان حمله کردند، سه راه اسلام که وارد شدیم ستون هایی را دیدم که بیشتر آنها دختران جوان بوده و که برخی روسری داشتند، اینجا بود که متوجه شدیم منافقان هستند.
وی ادامه داد: ما پشت ستون آنها را بستیم و برخی نیز با هلی برد سر پل ذهاب مقابل آنها قرار گرفتند و منافقان به طور کامل غافل گیر شده بودند به همین دلیل برخی این منافقان فرار کرده و برخی نیز گیز افتاده و کشته شدند. 

وی ادامه داد: در آن زمان بیشتر توان رزمندگان ما در جبهه جنوب بود و ستون های منافقین از جاههایی که عبور کردند رزمندگان ایرانی تصور می کردند که نیروهای خودی هستند به همین دلیل تا نزدیک کرمانشاه پیش روی کرده بودند.

شریفی بیان داشت: چون نیروهای رزمنده ایرانی در سه راه اسلام آباد راه را بر منافقان بسته بودند که گروهی منافقان به سمت کرمانشاه و برخی به سمت سرپل ذهاب فرار کردند و عقبه آنها نیز قطع شده بود و عملیات آنها به شکست مواجه شد.

وی اظهار داشت: بسیاری از آنها وقتی غرور و صلابت نیروهای رزمنده ایرانی را دیدند به سمت کوه و کمر فرار کردند، آنها با تمام تجهیزات آمده بودند، در بین آنها تعداد زیادی از دختران و پسران جوان حضور داشتند که با فریب مسعود رجوی و صدام به این دام افتاده بودند.

وی ادامه داد: لشکر 17 علی ابن ابیطالب(ع) در موفقیت این عملیات نقش بسیار ممتاز و ویژه ای ایفا کرده و در کنار سایر نیروها، در عرض دو الی سه روز منطقه از لوث منافقان پاکسازی شد.

شریفی بیان داشت: عراقی ها و سرکردگان منافقان آنها را فریب داده بودند که شما تا تهران که حرکت کنید هیچ کس توان مقابله با شما را ندارد، البته عراق از پشت سر آنها را پشتیبانی می کرد.
ارسال نظرات