مردم در انتظارند تا سرانجام این ماجرای آغاز شده و چگونگی برخورد نهادهای نظارتی با کسانی که سالهاست دست در جیب بیت المال برده اند را مشاهده کنند.
کد خبر: ۸۷۱۸۳۲۶
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ماجرای حقوق های نجومی خیلی بیشتر از آن چه که مسئولین فکرش را می کردند جدی و فراگیر شده است. هر چند برخی سعی داشتند با سکوت و فرافکنی اذهان مردم را از این موضوع منحرف کنند، اما عیان شدن هر چه بیشتر جوانب این پرداخت های کیهانی اهمیتی مضاعف به موضوع بخشید.

واکنش ها به این امر نیز در نوع خود جالب توجه بوده است. برخی چهره های شاخص سیاسی و رسانه های وابسته به جریان خاص همچنان تلاش کرده اند با سکوت از کنار آن رد بشوند. هفته نامه صدا، ارگان رسمی کارگزاران سازندگی که نسبت به کوچکترین تحولات سیاسی کشور بیشترین درجه حساسیت را دارد، از جمله رسانه هایی است که این روزها روزه سکوت گرفته اند.

وزیر ارشاد نیز مدعی شده از این پس هر کس اقدام به انتشار فیش های حقوقی کند "انگیزه سیاسی" دارند. امری که با توجه به حساسیت و پیگیری بالای جامعه مشخص نیست می تواند تب افشاگری ها را فرو بنشاند یا خیر.

هر چند مسئولین متخلفی که قدرت رسانه دستشان را رو کرده از جمله مدیران اقتصادی هستند تا سیاسی، اما ردپای سیاسیون خاص و برخی لابی ها در به قدرت رساندن و حمایت از آنان چندان پنهان نیست.

سال گذشته وزیر کشور از ورود پول های کثیف به عرصه انتخابات خبر داد. البته اشاره ای به مصادیق صورت نگرفت تا صرفا همه چیز به حدس و گمان محدود شود.

حال با عیان شدن جوانب مختلف فیش های کثیف برخی حدس های پیشین رنگ واقعیت به خود گرفته و شماری از تحلیل گران این حقوق های نجومی را با هزینه های مورد نیاز برای انتخابات پیش روی ریاست جمهوری بی ارتباط نمی دانند.

حال مردم در انتظارند تا سرانجام این ماجرای آغاز شده و چگونگی برخورد نهادهای نظارتی با کسانی که سالهاست دست در جیب بیت المال برده اند را مشاهده کنند.

بدون شک این بزنگاه مهمی است که در صورت پیگیری مستمر و همراهی مردم می تواند سرآغازی بر افول لابی های زر و زور و تقویت موج عدالتخواهی در کشور باشد و بالاخره طلسم فرار ویژه خواران را از قانون را باطل کند.

البته حالا که کم کم پرده ها به کنار می رود و مشخص می شود طی تمام این سال ها کدام مدعیان دست در جیب مردم داشتند، منافقان اقتصادی و دزدان بیت المال نیز بیکار نخواهند نشست و تمام تلاش خود را خواهند کرد تا برخی افراد ساده لوح و تابلوداران جیره خوار را برای به راه انداختن جنجال های سیاسی و انحراف افکار عمومی از موضوع فیش های کثیف، به خط کنند.

ارسال نظرات