خبرهای داغ:

آغاز اردوهای طرح هجرت بسیج دانش آموزی در مدارس سلماس

معاون هماهنگ کننده سپاه سلماس از آغاز طرح هجرت بسیج دانش آموزی در مدارس شهرستان سلماس با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش اموزان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۸۳۰۷
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، معاون هماهنگ کننده سپاه سلماس در گفتگو با خبرگذاری بسیج با اعلام این خبر گفت: امسال 350 دانش آموز بسیجی در قالب طرح هجرت به مدت دوماه در سراسر مدارس شهرستان و روستاها شرکت می کنند.

سرهنگ دوم پاسدار مقصود داوری هدف از اجرای این برنامه را پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان و انجام کار گروهی با مشارکت خود دانش آموزان ذکر کرده و خاطر نشان کرد:اردوهای هجرت دانش آموزی زمینه ای برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: بسیج به عنوان بزرگترین نهاد مردمی و فرهنگی با ارائه طرح های مختلف از جمله اردوهای جهادی،طرح هجرت و... علاوه بر غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اثرات سازنده ای بر حوزه های مختلف من جمله محرومیت زدایی، فرهنگی و... دارد.

وی ارائه برنامه های متنوع را از عوامل موثر در ایجاد انگیزه برای دانش آموزان در ورود به طرح هجرت برشمرد و افزود: برگزاری برنامه های فرهنگی، تشکیل حلقه های معرفتی، مسابقات متنوع فرهنگی، ورزشی و اردویی اشتیاق دانش آموزان را برای ورود به طرح هجرت 3 افزایش می دهد.

این مسئول تاکید کرد: طرح هجرت 3 از 26 تیرماه آغاز شده و تا آخر شهریورماه ادامه دارد و عمده فعالیت دانش آموزان در طرح هجرت 3 عرصه های مرمت و بهسازی مدارس ویژه دانش آموزان که موجب آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش وفعالیت گروهی، کمک به سازندگی، خدمت رسانی، تقویت روحیه ی مشارکت پذیری و بهره گیری از توان فرهنگی، هنری و فکری دانش آموزان از دیگر نتایج و اهداف این اردوها است.

وی در پایان بیان کرد: دراین راستا برای فاز اول 4 مدرسه درحال مرمت و بهسازی است و پیش بینی می شود تا پایان طرح تعداد مدارس به 10 مدرسه افزایش یابد.

ارسال نظرات