مهران زینال زاده گفت: امسال سه هزار تن محصول آلبالو از باغ های این شهرستان برداشت شد
کد خبر: ۸۷۱۸۳۰۳
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوی با بیان این مطلب گفت: آلبالو اغلب در حاشیه باغ های شهرستان خوی کشت شده و این شهرستان 50 درصد سطح زیرکشت این محصول را در استان آذربایجان غربی به خود اختصاص داده است.

مهران زینال زاده با اشاره به کشت 624 هکتار باغ آلبالو در شهرستان خوی افزود: سالانه 52 درصد محصول آلبالوی استان آذربایجان غربی از باغ های شهرستان خوی به دست می آید و این شهرستان در تولید این محصول رتبه نخست استان را در اختیار دارد.

وی رقم محلی مجاری و گوشواره ای را دورقم مهم کشت شده آلبالو در باغ های آذربایجان غربی به ویژه خوی اعلام کرد و ادامه داد: شهر فیرورق بیشترین سطح زیر کشت این محصول را در شهرستان خوی به خود اختصاص داده است.

آلبالو و شربت آن خواص درمانی و غذایی فراوانی دارد که از جمله آن می توان به رفع تشنگی، کنترل غلظت خون، کاهش فشار خون، درمان ورم روده و تسکین اعصاب و رفع سنگ کیسه صفرا اشاره کرد ولی نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

آلبالو میوه ای است که شربت، کمپوت و مربا و تازه خوری آن طرفدران بسیاری دارد.

30 درصد محصول آلبالو در شهرستان خوی به صورت تازه خوری و همچنین در تهیه انواع مربا و شربت مصرف شده و مازاد محصول به کارخانه های کنسانتره تحویل داده می شود.

امسال برای برداشت بیشتر و سالمتر این محصول برای 120 نفر از باغداران کلاس های آموزشی در رابطه با هرس و سمپاشی به موقع و تامین نهال های مناسب و مبارزه با امراض و آفات برگزار شده است.

70 درصد محصولات تولید آلبالو مربوط به باغات شهر فیرورق است.

ارسال نظرات