امام جمعه اهرم گفت: اگر از تریبون نماز جمعه به اداره و نهادی تذکر داده می شود از روی دلسوزی است و امام جمعه غرض شخصی ندارد و همواره چتری بر سر همه جناح ها و گروههایی است که معتقد به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
کد خبر: ۸۷۱۸۲۷۱
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در تنگستان، حجت‌الاسلام عیسی راستگو عصر امروز در نشستی به مناسبت 5 مرداد برگزاری اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: اولین کسی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه را در ایران برگزار کرد حضرت آیت الله طالقانی بود که یاد و خاطر آن بزرگوار را گرامی می‌داریم.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کارکرد و تشکیلات ستادهای نماز جمعه مانند امروز در سراسر کشور گسترش نیافته بود و فضایی که مردم بتوانند تعاملی با امام جمعه برقرار کنند وجود نداشت.

وی افزود: امامان جمعه در اوائل پیروزی انقلاب چندان دخالتی در مسائل فرهنگی نداشته و بیشتر در مسائل سیاسی دخالت می‌کردند.

راستگو با اشاره به هدف برگزاری نماز جمعه بیان داشت: دین مبین اسلام به همه زوایای زندگی مسلمانان توجه داشته و در قرآن به این موضوع به صراحت اشاره شده است.

امام جمعه اهرم گفت: نماز جمعه همان وحدتی است که در دل امت‌های مسلمان به وجود می‌آید.

راستگو خاطرنشان کرد: اولین نماز جمعه در شهر اهرم پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 62 به امامت آیت‌الله مطهری حفظ الله برپا شد.

امام جمعه اهرم ادامه داد: امروز استقبال مردم شهر اهرم و روستاهای اطراف از نماز جمعه بسیار خوب است.

وی با اشاره به اینکه دامنه خدمات امام جمعه گسترده است، افزود: امام جمعه در شهرستان در راس شورای فرهنگی عمومی است و باید فرصت و تهدیدهای فرهنگی را در شهر خود ببیند برای آنها برنامه داشته باشد و اگر از تریبون نماز جمعه برای یک دستگاه تذکر می‌دهد از روی دلسوزی است نه غرض‌ورزی، نباید دستگاه‌های اجرایی این اندیشه را داشته باشند که امام جمعه عرض شخصی دارد این طور نیست امام جمعه در هر شهر پدر معنوی آن است.

راستگو افزود: در رابطه با بحث ارتباط و تعامل امام جمعه با گروه‌ها و جناح‌ها  اگر امام جمعه تذکری می‌دهد از باب دلسوزی و تکلیف و از روی وظیفه در برابر آرمان‌های انقلاب و خون پاک و مطهر شهدا است.

امام جمعه اهرم بیان داشت: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار ماست، پاسداشت یاد مفاخر و مشاهیر شهرستان تنگستان است که با برگزاری کنگره علم‌الهدی اهرمی برگزار شد.

وی از برگزاری کنگره آیت‌الله معتقد اهرمی در سال جاری و آیت‌الله جمی در سال آینده خبر داد.

راستگو تبیین کرد: یکی از برنامه‌های امام جمعه در شهرستان فعال کردن شورای زکات به‌عنوان مسئول این شورا است، در حال حاضر دریافتی زکات شهرستان از شهر و روستاهای بخش مرکزی بیش از 600 میلیون تومان در سال است.

امام جمعه اهرم ادامه داد: از محل دریافت زکات در شهرستان چندین کار عام المنفعه ایجاد شد از جمله خانه بهداشت بنیون، چندین حسینیه، خانه عالم و جاده بین مزارع در نخیلات شهر اهرم و حسینیه.

وی افزود: یکی دیگر از مسؤولیت‌های امام جمعه در شهرستان مسؤولیت بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان است.

راستگو از تعامل تنگاتنگ مجموعه بسیج و سپاه با ستاد نماز جمعه شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها