رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان کشور با بیان اینکه سازمان بسیج اصناف در حال تدوین پیش نویسی برای اصلاح قانون نظام صنفی است، گفت: پس از کارشناسی های دقیق این پیش نویس در قالب طرح توسط برخی از نمایندگان به مجلس ارائه می شود.
کد خبر: ۸۷۱۸۲۱۳
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
















به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشورخبرگزاری بسیج، غلامرضا حسن پور با اشاره به تهیه پیش نویسی برای اصلاح قانون نظام صنفی، اظهار کرد: بسیاری از اصناف، بازاریان و برخی از اتاق های اصناف و اتحادیه ها در سراسر کشور از بسیج اصناف، بازاریان و تجار به عنوان عضوی از هیئت عالی نظارت  درخواست داشتند تا در خصوص تهیه پیش نویسی برای اصلاح قانون نظام صنفی کشور اقداماتی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج اصناف، بازاریان کشور در حال تدوین پیش نویسی برای اصلاح قانون نظام صنفی کشور است، گفت: پس از کارشناسی های دقیق این پیش نویس در قالب طرح توسط برخی از نمایندگان به مجلس ارائه می شود.

رئیس بسیج اصناف، بازاریان کشور با توجه به اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته است، عنوان کرد: در این راستا مذاکراتی با 150 نفر از نمایندگان و همچنین اعضای مؤثر در کمیسیون اقتصادی مجلس در زمینه موضوعات اصناف و بازار انجام شده است.

حسن پور افزود: از طرف دیگر با عده ای از کارشناسان بی طرف از بازاریان و اصناف صحبت کرده ایم تا قانون نظام صنفی را بصورت دقیق و کارشناسی شده بررسی کنند.

وی با اشاره به اولویت هایی که در تنظیم پیشنویس قانون نظام صنفی اهمیت دارد، افزود: یکی از موضوعات مهم در تنظیم این پیشنویس بحث تسهیل کسب و کار در کشور است.

حسن پور در ادامه این مطلب تصریح کرد: متاسفانه برخی مسایل از جمله اخذ وجوه فراوان از کسبه و بازاریان، ناهماهنگی های موجود در بازار مثل گران فروشی ها یا ارزان فروشی ها که متاسفانه در حال حاضر در بازار باب شده در این قانون مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس بسیج اصناف و بازاریان، تصریح کرد: یکی دیگر از معضلات قانون نظام صنفی بحث واگذاری امور اصناف به خود اصناف است که قانون نظام صنفی در این حوزه نیز ضعیف است.

حسن پور افزود: یکی از پیشنهادات عمده ما تقویت رده های بسیج در اتحادیه ها، پاساژها و بازارهای سراسر کشور است زیرا اکثر فرماندهان و مسئولین ما در پایگاه های مقاومت بسیج اصناف و بازاریان، معتمدین بازار هستند.

 وی با اشاره به سایر اصلاحات و تغییراتی که در قانون نظام صنفی جدید باید رخ دهد، عنوان کرد: یکسری تغییرات جدید در بحث های آموزشی در قانون نظام صنفی جدید آورده شد اما باز هم در عمل باضعف هایی همراه است که باید در این رابطه نیز تصمیماتی گرفته شود.

وی گفت: علاوه بر این در رابطه با تقویت بنیه مالی بسیج اصناف در تمامی سطوح طرح هایی را ارائه خواهیم کرد.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان کشور با بیان اینکه عدم اتصال بازار و اصناف  به تجار و بازرگانان در سطح کشور از دیگر ضعف هایی است که در این حوزه با آن درگیر هستیم، بیان کرد: در این رابطه بحث واردات و صادرات کالا مطرح است که در قانون فعلی به طور شفاف این مسائل را نمی بینیم.

حسن پور ادامه داد: مهمترین بحث هایی را که دنبال می کنیم بحث اقتصاد مقاومتی است که در قانون نظام صنفی شاید بطور قطع بتوان گفت که اصلا به این موضوع اشاره ای نشده و کارکرد کارگاه های تولیدی اصناف و بازار در این حوزه مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه در این راستا موانع موجود بر سر راه تولید در کشور مانند عوارض شهرداری یا مالیات‌های بسیار سنگین در جهت رونق تولید باید برداشته شود، افزود: اینها ضعف هایی بود که کارشناسان اجمالا به ما اعلام کرده اند ودر قانون جدید حتما باید لحاظ شود.

رییس بسیج اصناف و بازاریان در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم هرچه سریعتر پیشنویس قانون نظام صنفی آماده شود تا بتوانیم حقوق بسیاری از کسبه و بازاریان را که در این بین مغفول مانده است محقق شود.

منبع: رازق

ارسال نظرات