یکی از کارکنان شرکت ایران ترانسفورماتور در گفتگو با «بسیج»:

واردات43 ترانسفورماتور چینی، 6هزار کارگر ایرانی را بیکار می‎کند

مجتبی قاسم‎لو گفت: با وجود سه کارخانه ایران ترانسفورماتور که به عنوان شرکت‎های مادری محسوب می‎شوند حداقل 6000 نیروی کارگری کار خود را از دست می‎دهند.
کد خبر: ۸۷۱۸۱۳۷
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

مجتبی قاسم لو یکی از کارکنان شرکت ایران ترانسفورماتور و عضو شورای قشر کارگری استان زنجان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: قراردادی که در شرف انعقاد است و قراردادهای قبلی هم اینگونه بوده است در حال احداث تعدادی از پروژه ها است که محصولات ترانسفورماتور تولید می‎کند و دولت قصد دارد از خارج وارد کند.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه پتانسیل تولید ترانسفورماتور داریم، دولت 43 هزار ترانسفورماتور از چین وارد می‎کند افزود: شرکت ایران ترانسفور ماتور و سایر شرکت هایی که در حوزه برق فعال هستند تولید ترانسفورماتوری دارند که تلفات برقی کاهش یابد و به نوعی صرفه جویی اقتصادی و هوشمندسازی محسوب می‎شود ولی دولت قرارداد 43 هزار ترانسفورماتور با کشور چین منعقد کرد.

قاسم‎لو بیان داشت: عقد قرارداد با توجه به اینکه تولیدات داخلی ترانسفور را داریم خلاف فرمایشات رهبری معظم در خصوص حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی است.

عضو شورای کارگر یزنجان خاطر نشان کرد: با واردات 43 هزار ترانسفورماتور، کارخانجات مرتبط ترانسفورماتور بیش از دو سال، محصولات تولیدی را از دست می‎دهند و مجبورند در انبارها با هزینه استهلاک و انبارداری دپو کنند و شاید 4 سال طول بکشد تا مجدد چنین میزان تولیدی داشته باشیم.

وی در ادامه بیان داشت: با وجود سه کارخانه ایران ترانسفورماتور که به عنوان شرکت‎های مادری محسوب می‎شوند حداقل 6000 نیروی کارگری کار خود را از دست می‎دهند و در حال حاضر این کارخانه ها با ظرفیت حداکثری 40 درصد به فعالیت می‌پردازند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار