نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس یکی از شاخص های احتساب تعرفه برق مناطق گرمسیری را دمای هوا بالای 40 درجه سانتی گراد عنوان کرد و گفت:بر همین اساس این تعرفه برای 4 شهرستان استان یزد محاسبه می شود.
کد خبر: ۸۷۱۸۱۰۵
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، نماینده سابق مردم یزد و اشکذردر مجلس شورای اسلامی؛ یکی از شاخص های احتساب تعرفه برق مناطق گرمسیری را دمای هوا بالای 40 درجه سانتی گراد عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در استان یزد طی ماه های تیر و تابستان چنین درجه هوایی تجربه می شود با پیگیری هایی صورت گرفته و طی جلسات متعدی که با مسئولان وزارت نیرو برگزار شد نهایتا مقرر شد تا تعرفه برق درماه های تیر و مرداد برای 4 شهرستان یزد،اردکان ،میبد و اشکذر به صورت تعرفه مناطق گرمسیری محاسبه شود.

محمدصالح جوکاربا اشاره به این مطلب کهمتاسفانه کولرهای آبی به ازای هر یکهزار خانوار در شبانه روز به طور متوسط 40لیتر آب مصرف می کند اظهار داشت :با توجه به بحران کم آبی در استان و عدم استحصال آب های مصرفی در کولرهای آبی شرکت آبفا طرحی را به وزارت نیرو پیشنهاد داد که بر اساس آن وزارت نیرو برای ترغیب مردم در استفاده از کولرهای گازی باید تعرفه برق را بیشتر از گذشته کاهش می داد تا مردم برای جایگزینی کولرهای گازی به جای آبی ترغیب شوند که متاسفانه با این طرح موافقت نشد.

در پاسخ به این سوال که به نظر شما راهکار کاهش مصرف آب در استان و خروج کولرهای آبی از چرخه استفاده چیست ؟ گفت:راهکارهای زیادی وجود که مسئولان امر نسبت به برخی از آن ها واقف بوده و بر روی برخی دیگر باید تحقیق و بررسی داشته باشند اما یکی از راهکارها، به جریان انداختن مجدد طرح شرکت آبفا است که می تواند از سوی نمایندگان محترم استان در دستور کار قرا رگیرد.

وی افزود:با توجه به بحران کم آبی در استان و برداشت های بی رویه از چاه های آب،راهکار دیگری که به نظر می رسد مشارکت مردم در تولید برق با استفاده از انرژی پاک خورشیدی است که در این زمینه دولت می تواند با پرداخت یارانه به مردم استان، جهت نصب صفحات خورشیدی در پشت بام منازل وتولید برق، هزینه های برق خانوار را کاهش داده و خانوارها را به استفاده از کولرهای گازی تشویق نماید که امیدواریم مسئولان استان این طرح را با جدیت دنبال کنند.

یزدآوا
ارسال نظرات