حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی در یادواره شهدای بشنیغان میبد،شهادت را حیات معقول دانست و گفت: راهکار مقابله با ناهنجاریهای اجتماعی وگناه در جامعه گسترش فرهنگ شهید وشهادت می باشد.
کد خبر: ۸۷۱۸۰۹۰
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی در یادواره شهدای بشنیغان میبد، پیرامون مقام شهید وشهادت مطالب ارزشمندی بیان نمود.

وی باتوجه به آیات 154 سوره بقره و169 سوره آل عمران به بیان مفهوم شهید وشهادت پرداخت واشاره نمود:شهید حیات معقول و واقعی دارد وبا ریختن اولین قطره خون شهید بر زمین گناهان او آمرزیده می شود وبه مقام وجه الاهی که بالاترین مقام می باشد می رسد.

رفیعی بالاترین مرگ را شهادت در راه خدا دانست وافزود:ائمه ما از جمله امام سجاد علیه السلام با توجه به بیان این حدیث که؛کشته شدن برای ما عادی است وکرامت ما شهادت در راه خداست نشان می دهد که خیلی مشتاق شهادت بودند.

حجت‌الاسلام رفیعی در ادامه سخنانش گفت: در یک محفلی که قبل از رمضان سال گذشته در محضر مقام معظم رهبری بودم من بیان نمودم که سه شخصیت حضرت ابوطالب،حضرت حمزه و حضرت خدیجه علیهمالسلام ،خیلی مظلوم واقع شده اند در حالیکه زمان شهادت آنها هم مشخص می باشدایشان بیان نمود که حضرت ام السلمه همسر پیامبر اسلام هم به آن اضافه کن که کمتر کسی برای آنها مجلس عزا برپا میکند واین 4 شخصیت عظیم اسلام مظلوم واقع شدند.

وی با اشاره به خانواده های شهدا به بیان درجه والای شهدا پرداخت وافزود:با توجه به روایتی از امام باقرعلیه السلام: شهید اصلا احساس درد نمیکند و با ریختن اولین قطره خونش بر زمین گناهان او بخشیده شده وحتی گناهنش را به خودش هم نشان نمی دهند واز لحاظ معنویت شهید همراهی ومرافقت با انبیاء داردکه ما باید به حال اوغبطه بخوریم.

حجه الاسلام والمسلمین رفیعی یادآور شد:شهید به معنای گواه وشاهد می باشد وبا توجه به آیات قرآن شهیدامتیازاتی دارد که از جمله؛حفظ اعمال وازبین نرفتن کارهای خوب،هدایت شدن،اصلاح شدن تمام امورش و رسیدن به بهشت ابدی از امتیازات شهید می توان برشمرد.

این کارشناس مذهبی در ادامه نسبت به افزایش گناه و ناهنجاریهای جامعه هشدار دادوراه حل آن را گسترش فرهنگ شهید وشهادت دانست.

دکتر رفیعی، در پایان 5 خصوصیت ایثار،بی ادعا بودن،تقید به حلال وحرام،عدم وابستگی به دنیا وصبر وبردباری را از موارد گسترش فرهنگ شهادت بیان نمود واضافه نمود که شهدا با این ویژگیها به مقام شهادت رسیدند.

وی متولیان اصلی گسترش فرهنگ شهادت را صدا وسیما،آموزش وپرورش وآموزش عالی دانست که با عمل به وصیت نامه شهداء وتحقیق وپژوهش وتدوین پایان نامه با موضوع شهیدمی توان در این راه قدم گذاشت.


ارسال نظرات