خبرهای داغ:
کارشناسان و متخصصان دستگاههای اجرایی که مسئولیت امور فرهنگی و مبارزه با مواد مخدر را برعهده دارند برای پیشگیری ،مبارزه و حل مشکل اعتیاد بایستی به ارایه ایده و برنامه بپردازند.
کد خبر: ۸۷۱۸۰۸۷
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،رحیمی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین عصر دوشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: کارشناسان و متخصصان دستگاههای اجرایی که مسئولیت امور فرهنگی و مبارزه با مواد مخدر را برعهده دارند برای پیشگیری ،مبارزه و حل مشکل اعتیاد بایستی به ارایه ایده و برنامه بپردازند.

وی افزود:حوزه های علمیه،مراکز دانشگاهی،آموزش و پرورش و سایر دستگاه های فرهنگی در پیشگیری و کاهش معضلات اجتماعی به ویژه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر مسئولیت دارند و در این راستا تلاش بیشتری انجام دهند.

این مسئول اذعان کرد: صاحب نظران و متخصصان دستگاه‌های اجرایی که مسئولیت امور فرهنگی و مبارزه با مواد مخدر را برعهده دارند برای پیشگیری،مبارزه و حل این معضل خانمان سوز به ارایه طرح و برنامه بپردازند.

با افزایش اعتیاد هیچ خانواده ای نمی تواند مصون باشد

معاون استاندار در ادامه افزود: کار اساسی ما مسئولان، پیشگیری از اشاعه مواد مخدر در جامعه است و لازم است دستگاه‌های ذیربط برنامه های خود را در این راستا هر چه سریع تر تدوین کنند و ارایه دهند.

رحیمی گفت: سمن ها در مبارزه و پیشگیری از اعتیاد، از دستگاه‌های دولتی بهتر عمل کرده اند و باید از این ظرفیت استفاده بیشتری کنیم.

این مسئول اظهار کرد: اگر آسیب های اجتماعی افزایش یابد همه را درگیر خود می کند و دیگر هیچ خانواده ای ایمن نخواهد بود و باید هزینه های سنگینی پرداخت کنیم و پیشگیری باید مقدم بر همه  طرح ها و راهکار‌ها باشد تا نتایج بهتری را در حوزه کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی بویژه اعتیاد به مواد مخدر شاهد باشیم وی از دستگاه‌های مسئول خواست تا در رابطه با جمع آوری معتادان متجاحر تعیین تکلیف کنند و اقدامات انجام شده را به دبیرخانه ستاد گزارش دهند.

روند تعهد دستگاهها برای ایجاد اشتغال افراد ترک اعتیاد کرده مطلوب نیست

رحیمی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: از ظرفیت خیرین باید استفاده کنیم و دستگاه‌های اجرایی هم حداقل یک معتاد ترک کرده را در کارهایی مانند خدمات و فضای سبز به کار گیرند تا بتوانیم مشکلات این افراد را برطرف کنیم و زمینه بازگشت آنها به جامعه را فراهم نمائیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: روند تعهد دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال افراد ترک اعتیاد کرده مطلوب نیست و انتظار همکاری بیشتری در این زمینه داریم.

وی فرمانداران را نیز بر این امر فراخواند و افزود: فرمانداران نیز در سطح شهرستان ها بر این امر بپردازند و در خصوص ساماندهی معتادان ترک کرده نیز با هدف کاهش آسیب های اجتماعی برنامه ریزی مناسبی داشته باشند تا از معضلات بعدی پیشگیری شود.


1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها