خبرهای داغ:
رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس خبر داد

۶۰ درصد ذخیره معدنی استان در طبس

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس گفت: حدود ۳۰ درصد معادن و ۶۰ درصد ذخیره معدنی استان خراسان جنوبی به طبس اختصاص دارد که شامل ۲۵ نوع ماده معدنی است.
کد خبر: ۸۷۱۸۰۸۰
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، مرتضی جلالی فرد صبح امروز، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در سه ماه اول سال ۹۵ بیش از ۵۲۰ هزار تن زغال سنگ در این شهرستان استخراج شده است.

وی بیان کرد: تولید زغال سنگ در این شهرستان از رشد ۳۳ درصدی نسبت به سال گذشته برخورد دار بوده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس ارزش ریالی زغال سنگ تولید شهرستان را ۷۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: چهار هزار و ۵۰۰ نفر در معادن زغال سنگ شهرستان مشغول فعالیت هستند.

جلالی فرد افزود: این رشد با تلاش معدنکاران ما در حوزه زغالی کک شو بیشتر از ۳۰ هزار متر مربع بوده و همین مقدار هم در حوزه زغالی حرارتی است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس گفت: مطالبات معادن زغال سنگ طبس همچنان پا برجاست که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان طلب دارند که نزدیک به چند ماه است به انها پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه عمده مصارف زغال سنگ در ذوب آهن اصفهان است، ادامه داد: علی رغم پیگیری های مسئولان شهرستان طبس و حتی استان، این طلب باقی است که نیازمند توجه جدی است.

وی عنوان کرد: حدود ۳۰ درصد معادن و ۶۰ درصد ذخیره معدنی استان خراسان جنوبیبه طبس اختصاص یافته که شامل ۲۵ نوع ماده معدنی است.

جلالی فرد گفت: ده محور سخنان مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی در طبس رصد شده و پتانسیل های معدنی طبس و صنایع تبدیلی طبس در اولویت قرار گرفته است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس ادامه داد: با هیئت های هندی، چینی، پاکستانی و ژاپنی نیز مذاکراتی شده است که تلاش بر این است تا فناوری های این کشورها گرفته شده و از تکنولوژی این کشورها استفاده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار