خبرهای داغ:
معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین اذعان کرد: زندگی طیب و پاکیزه قرآنی کامل ترین و جامع ترین نوع زندگی اسلامی در جوامع اسلام است.
کد خبر: ۸۷۱۸۰۵۶
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

 

حجت الاسلام  نظری معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات استان قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون سبک زندگی اسلامی با بیان حدیثی از امام باقر(ع) اظهار کرد: زندگی اسلامی به سه بخش اعتقادی، اخلاقی و احکامی عملی تقسیم می شود.

وی در خصوص اهمیت و رعایت این سه بخش در زندگی انسان ها افزود: این سه بخش نقشه حرکت به سوی صراط مستقیم در زندگی دنیایی هر فرد مسلمان است که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای  نیز در نشستی که در خراسان شمالی در این خصوص داشته اند این نکته را متذکر شده‌اند.

نظری با استناد به روایات، به پنج نوع زندگی دنیوی اشاره کرد و برشمرد: که انسان ها با قدرت تفکر و انتخاب خود می توانند هر کدام از آن ها را برای ادامه زندگی خود برگزینند، زندگی انسانی، زندگی حیوانی، زندگی شیطانی، زندگی ایمانی، و در آخر زندگی طیب و پاکیزه قرآنی کامل ترین و جامع ترین نوع زندگی است.

معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات استان قزوین در ادامه اضافه کرد: حضرت ایت الله خامنه ای، زندگی طیب و پاکیزه قرآنی را شیوه زندگی اسلامی در جامعه اسلامی عنوان کرده‌اند.

این مقام مسئول تبیین کرد:  انسان اشرف مخلوقات است و زندگی انسان ها با سایر موجودات تفاوت دارد، انسان ها براساس اعتقادات و باورهای خود دارای دیدگاه الهیون و یا مادیون هستند، که هرکدام تاثیرات متفاوتی در زندگیشان خواهند داشت.

نظری در خاتمه با تشریح هر یک از دیدگاه های مطرح شده خاطر نشان کرد: کسانی که دارای دیدگاه الهیون هستند زندگیشان الهی و دینی خواهد بود و در نهایت نیز نتیجه آن سعادت اخروی است، اما مادیون در آخرت به شقاوت و بدبختی دچار می شوند.

1102/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها