در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) پیکر 28 شهید تازه تفحص شده عملیات والفجر 6 در منطقه چیلات بر دستان امت دلداه به شهدا تشییع می شود.
کد خبر: ۸۷۱۷۹۵۰
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از منابع خبری، عملیات والفجر 6 در طول تاریخ دفاع مقدس، تنها عملیاتی بود که فقط یک لشکر و آن هم لشکر پرافتخار 25 کربلا در آن حضور و مسؤولیت عملیات را به‌عهده داشت.

پیکرهای مطهر 28 شهید دفاع مقدس در عملیات‌های اخیر کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده است.

شهدای شناسایی‌شده به زودی و در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در اوطان‌شان تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

در میان  28 شهید تازه تفحص شده، یکی از شهدای اهل استان مازندران است؛ شهید علی‌اکبر خانجانی‌جلودار فرزند صادق میرزایی‌جلودار و خدیجه میرزایی که در 16 تیر ماه 1344 در پایین کشتله شهرستان بابل دیده به جهان گشود، به‌عنوان نیروی پیاده از لشکر 25 کربلا در عملیات والفجر 6 در منطقه عمومی چیلات حضور یافت و در 5 اسفند ماه 1362 جام شهادت را سر کشید و از همان روز پیکر مطهرش مفقود ماند.

این عملیات با ترفند فریب دشمن شکل گرفت تا عملیات خیبر به اهداف از پیش‌تعیین‌شده خود برسد؛ با وجود اینکه هدف از عملیات والفجر 6 تنها سرگرم کردن دشمن و به‌نوعی فریب به حساب می‌آمد و هدف از آن فتوحات نبود، اما رزمندگان دلاور مازندرانی و گیلانی توانستند با فتح تپه‌هایی در منطقه چیلات بر شهر علی‌غربی و علی‌شرقی عراق مشرف شوند.

در عملیات والفجر 6، سردار گرانقدر و فرمانده گردان مسلم بن عقیل لشکر 25 کربلا سردار شهید ذبیح‌الله عالی نیز به فیض شهادت نائل آمد.

در بخشی از وصیت‌نامه شهید تازه شناسایی شده، شهید علی‌اکبر خانجانی‌جلودار می‌خوانیم: ای ابرقدرت‌ها و مزدوران داخلی و خارجی! بدانید که ما از کشته شدن در راه خدا باکی نداریم و شما اگر بدنم را تکه تکه کنید و تکه‌تکه‌های بدنم را بسوزانید و گردهای بدن سوخته را در دریا بریزید، آب دریا ندای «الله‌اکبر امام خمینی رهبر» را سر خواهد داد.

ای منافقان! بدانید که اگر ما کشته شویم، کسانی هستند هنوز که امام را یاری کنند.

ای مردم! من از شما می‌خواهم به جان رهبر ما دعا کنید و جبهه‌ها را خالی نگذارید و از کشته شدن در راه خدا باکی نداشته باشید.

ای کاش هزاران جان داشتم و در راه خدا ایثار می‌کردم، چون نعمت خدا بی‌شمار است و هیچ احدی نمی‌تواند شکر نعمت خدا را به‌جای آورد.

ای خانواده‌ام! پیام من به شما این است که اگر می‌خواهید گریه بکنید در بین خانواده شهدا گریه کنید و در پیش مردم گریه نکنید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها