خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه شیروان

سخنران کنگره شهدای شهرستان شیروان سردار جانباز علی فضلی است

سرهنگ علی اصغر امیری در نشست خبری صبح امروز گفت: کنگره بزرگداشت سرداران، امیران، شهدای گمنام، شهدای منا، شهید مدافع حرم و 636 شهید والامقام این شهرستان چهارشنبه 6 مرداد با سخنرانی سردار علی فضلی برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۱۷۹۱۰
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ فرمانده سپاه شیروان در نشست خبری صبح امروز گفت: کنگره بزرگداشت سرداران، امیران، شهدای گمنام، شهدای منا، شهید مدافع حرم و 636 شهید والامقام این شهرستان چهارشنبه هفته جاری  با سخنرانی سردار علی فضلی جانشین فرماندهی بسیج مستضعفین برگزار می شود.

سرهنگ علی اصغر امیری یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این کنگره سومین کنگره شهدا در شیروان است اظهار کرد: نخستین کنگره شهدای این شهرستان در سال 84، دومین کنگره در سال 92 برگزار شد.

امیری گفت :  تفاوت این کنگره با کنگره های گذشته وجود 3 شهید ارتشی شیروانی که جزو امیران هستند و 2 شهید حادثه منا،یک شهید مدافع حرم است .

فرمانده سپاه ناحیه شیروان افزود: در حال حاضر هفت سردار شهید، سه امیر شهید، یک شهید مدافع حرم، دو شهید منا ، هشت شهید گمنام  و 636 شهید در خاک پر افتخار شهرستان شیروان آرام گرفته اند.

سرهنگ امیری با بیان اینکه بزرگترین عملیات فرهنگی شیروان در راه است افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و جامعه که شهید نداشته باشد نشاط ندارد و جامعه ای که شهادت نداشته باشد محکوم به شکست است، پیشرفت ندارد و بزرگواری و عزت نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه افتخار ما در دنیا شهدا هستند گفت: باید فرهنگ شهادت را در جامعه گسترش و به نسل های بعدی انتقال دهیم زیرا که با گسترش این فرهنگ زیر چکمه های دشمن له نمی شویم و با فرهنگ شهادت به بالاترین قله های پیروزی در دنیا خواهیم رسید.

وی گفت: کمیته های امنیت، تدارکات، اطلاع رسانی و خبر، تبلیغات و فضاسازی و.. فعالیتهایی خود را آغاز کرده اند تا شاهد برنامه های منسجم و با احترام و در شان شهدای والا مقام باشیم.

سرهنگ امیری افتتاح آکادمی رزمی بسیج، رونمایی از شناسنامه اولین و آخرین شهید شیروان و شهید مدافع حرم، رونمایی از چهار کتاب شهدای شیروان، فضا سازی در سطح شهر، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از خانواده اولین و آخرین شهید شیروان و ... را از جمله برنامه های این کنگره عنوان کرد.

شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که در دوران دفاع مقدس 636 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار