خبرهای داغ:
استاد علوم استراتژیک خاطرنشان کرد: رسانه استراتژیک، رسانه راهبردی و هدفمند همراه با برنامه ریزی بلند مدت برای صعود به اوج می‌باشد.
کد خبر: ۸۷۱۷۹۰۳
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرکزاری بسیج در قزوین، علیرضا عاقل زاده استاد علوم استراتژیک در همایش نقد رسانه در سومین روز از هشتمین دوره طرح ولایت دانشگاه‌های قزوین با اشاره به سیر تحول در حوزه هنر اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی سیر تحول و پیشرفت در حوزه های مختلف اعم از "علم، اقتصاد و سیاست" رشد قابل توجهی داشته است.

عاقل‌زاده  به رشد و پیشرفت در حوزه های مختلف پرداخت و  تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه هنر انقلابی فتح الفتوحی نداشته ایم و وضعیت هنری و رسانه ای بدور از ثبات فرهنگی لازم است.

وی با بیان اینکه نقطه آسیبی که در حوزه هنر و جایگاه آن وجود دارد در تبیین ناصحیح هنر در جامعه است افزود: اگر تعاریف و جایگاه هنر به درستی توسط نهادها و مسئولان مرتبط از جمله شورای عالی انقلاب، مجلس شورای اسلامی، وزارت فرهنگ و نهادهای انقلابی تبیین می شد می توانستیم شاهد قدم های بزرگی در راستای هنر انقلابی باشیم.

این فعال رسانه به عدم  وحدت میان نیروهای انقلابی اشاره کرد و گفت: عدم وحدت میان نیروهای انقلابی و  نبود برنامه ریزی منسجم در این حوزه موجب حرکت سینمای ایران به سمت لیبرالیسم و سرمایه داری خواهد بود.

عاقل زاده با تاکید به تفکر انقلابی در حوزه های مختلف اذعان کرد: بسیج مستضعفین از زمان انقلاب تاکنون تنها نهادی است که تفکر انقلابی خود را با تمام ماهیت انقلاب حفظ کرده است و سعی در حفظ ارزش های انقلابی در شروع و پایان برنامه‌ها و فعالیت‌های خود داشته است.

استاد علوم استراتژیک با اشاره به اهمیت جایگاه علوم انسانی گفت: علوم انسانی بیش از هر علوم دیگری انسان را به تفکر و تعقل وا میدارد لذا در این مورد توجه و اهمیت به جایگاه علوم انسانی و تفکر بیش از هر دوره دیگر مورد نیاز است.

وی در تبیین رسانه استراتژیکی ابراز کرد: رسانه راهبردی، هدفمند، دارای برنامه ریزی منسجم و بلند مدت می تواند به داشتن یک رسانه مطلوب کمک نماید.

وی در تبیین رسانه استراتژیکی  بیان کرد: رسانه استراتژیک، رسانه راهبردی و هدفمند همراه با برنامه ریزی بلند مدت برای صعود به اوج می‌باشد.

عاقل‌زاده ادامه داد: استراتژیک شامل امنیت ملی و قهرمان پروری می گردد که این مشخصه برای رسانه به منزله تقویت قدرت نمایی در سینما و رسانه است که در آن به نمایش قدرت یک کشور و ملت به منزله ایجاد حس امنیت در پرتو نمایش قدرت در رسانه ها می گردد.

وی ادامه داد: تکنولوژی کنونی در سینما مرتبط با غرب است و آنچه در کشور وجود دارد نیز در همان راستا می‌باشد.

این استاد دانشگاه ادبیات نمایشی کشور را برگرفته شده از غرب دانست و گفت: برای حرکت در مسیر اهداف انقلاب باید در تئاتر و ادبیات نمایشی به دنبال برنامه ریزی بلند مدت بود.

عاقل‌زاده با انتقاد از کاهش بودجه صدا و سیما عنوان کرد: در ۲ سال گذشته بودجه صدا و سیما از ۵۰ هزار میلیارد به نصف تقلیل یافته از این رو مدیران این رسانه ها برای تامین کسری به وجود آمده به سمت بازاریابی و بازارسازی روی آورده اند.

وی در ادامه گفت: این سیاست موجب تبلیغ مصرف گرایی می شود که این با تفکر انقلاب اسلامی در تضاد است.

کارشناس علوم استراتژیک در پایان با توجه به اینکه انتقال مبانی دینی و تفکر قرآنی در حوزه صدا و سیما و حوزه سینما نیازمند سرمایه گذاری بنیادین است خاطرنشان کرد: آسیب هایی که از نبود هدف گذاری و برنامه منسجم و راهبردی در این عرصه به نظام متحمل می شود که برای رفع آن نیازمند حضور دولت و نگاه راهبردی به موضوع فرهنگ هستیم.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها