خبرهای داغ:
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: دو موتور سوار روز گذشته در دو حادثه جداگانه در این استان جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۸۷۱۷۸۵۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدرضا حسنی در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: شب گذشته بر اثر واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت، جوانی 20 ساله بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.

وی اضافه کرد: در این حادثه سرنشین موتورسیکلت نیز به شدت مجروح شد که توسط کارشناسان مرکز اورژانس 115 به بیمارستان منتقل شد.

به گفته وی این حادثه ساعت 22:34 در بستر رودخانه(زیر پل قطار) رخ داد.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قم نیز در گفت و گو با خبرنگاران، علت این حادثه را توانایی نداشتن در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه عنوان کرد و افزود: این موتورسوار بعد از به جای گذاشتن خط ترمز و چند متر کشیدگی، با نرده کنار رودخانه برخورد کرده است.

سرگرد حمید عرب لاریمی با بیان اینکه هیچ اثری مبنی بر برخورد این موتورسیکلت با وسیله نقلیه ای پیدا نشده، افزود: علت اصلی فوت این راکب موتورسیکلت، وارد شدن ضربه به سر و از استفاده نکردن از کلاه ایمنی بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم هم چنین به حادثه دیگری اشاره و بیان کرد: بر اثر واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در کمربندی امام علی(ع) یک تن جان خود را از دست داد.

وی افزود: در این حادثه که ساعت 13:26 روز گذشته رخ داد، راکب موتورسیکلت، آقا 47 ساله به علت شدت جراحت های وارده، در دم فوت کرد.
سرهنگ اردشیر جمشیدی راد، رئیس پلیس راه استان قم علت این حادثه را توجه نداشتن به جلو از سوی راکب موتورسیکلت بر اثر برخورد با گاردریل و استفاده نکردن از کلاه ایمنی عنوان کرد.

کمربندی بلوار امام علی(ع) که در میان اهالی شهر قم به کمربندی امامزاده جمال و اراک نیز معروف است طولی نزدیک به 20 کیلومتر دارد و در دو باند ماشین رو، میدان بقیه الله(عج) در نزدیکی مسجد جمکران را به تقاطع 72 تن و سپس امامزاده جمال در ابتدای جاده قم - سلفچگان متصل می کند. 

ترافیک سنگین خیابان های مرکزی شهر قم، بسیاری از رانندگان شهری را تشویق به استفاده از این کمربندی کرده است تا هر چه سریعتر مسیر شمال به جنوب و بالعکس و شرق و غرب و بلعکس را طی کنند و به مقصد برسند.

رئیس مرکز اورژانس قم در بخش دیگری از سخنان خود، به شهروندان توصیه کرد: هنگام شنیدن صدای آژیر خودروهای امدادی راه را برای عبور این خودروها باز کنند تا امدادرسانی در زمان کمتری به نتیجه برسد. 

وی افزود: یاد دادن آدرس دقیق منزل و شماره تلفن مراکز امدادی به کودکان از دیگر اقدام هایی است که می تواند در هنگام بروز حوادث بسیار کارآمد و موثر باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها