خبرهای داغ:
آیت‌الله اعرافی مطرح کرد

انقلابی بودن ذات حوزه است نه مارک

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه انقلابی بودن، مارکی نیست که به حوزه بچسبانیم، گفت: انقلابی بودن، ذات حوزه است و همه باید تلاش کنیم این ذات باقی بماند.
کد خبر: ۸۷۱۷۸۳۷
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار رئیس و معاونین سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور اظهار کرد: قم خاستگاه انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه مولد این انقلاب هستند و طلاب باید نسبت به این موضوع خرسند بوده و به توصیه رهبر معظم انقلاب که فرمودند «قم انقلابی بماند» و «حوزه انقلابی بماند» توجه ویژه‌ای داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در واقع نگاه انقلابی، هویت و شاکله اصلی حوزه‌های علمیه است به نحوی که حوزه‌های در طول تاریخ نهضت ساز و انقلاب ساز بوده‌اند.

امام جمعه قم افزود: حوزه با نهضت و انقلاب گره خورده است، به نحوی که انقلاب از درون حوزه‌ها جوشیده و ذات آن است.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن، مارکی نیست که به حوزه بچسبانیم، خاطرنشان کرد: انقلابی بودن، ذات حوزه است و همه باید تلاش کنیم این ذات باقی بماند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه شور و بصیرت انقلابی داشتن همان انقلابی بودن حوزه است، گفت: انقلابی بودن حوزه معنای دیگری نیز دارد که مهمترین آن تولید تئوری، اندیشه و راه حل برای مشکلات اجتماعی است.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه حوزه پشتیبان تئوریک انقلاب اسلامی است تصریح کرد: فقه، کلام، فلسفه و دانش‌های دینی باید برای تمدن اسلامی و آسیب‌های فکری و اجتماعی مردم تولید اندیشه دینی داشته باشند؛ چرا که این موضوع، رسالت حوزه انقلابی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه به رسالت بسیج طلاب و روحانیون اشاره کرد و گفت: از وظایف بسیج آن است که انسان‌هایی با مختصات کلی انقلاب، دارای نگاه تمدنی و مولد علم تربیت کند و بدون تردید بسیجی بودن با ارزش‌ها، برنامه‌ها و اهداف حوزه تداخل ندارد، بلکه با حوزه گره خورده و دارای وحدت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ما در برابر حفظ آرمان‌های انقلاب متعهد هستیم، اظهار کرد: باید در برنامه‌های اصلی و جانبی حوزه و مراکز حوزوی، آشنایی با انقلاب و اندیشه‌های امام راحل(ره) رونق گرفته و سیر مطالعاتی انقلاب شناسی، حوزه شناسی، امام شناسی، رهبر شناسی و تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری شاکله اصلی فعالیت‌های بسیج باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار