رئیس بانک مرکزی گفت: بانک پارسیان با موسسه اعتباری ثامن‌الحجج ادغام نمی‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۷۷۰۴
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی در جواب سوال خبرنگاری مبنی بر آخرین وضعیت موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج، گفت: بانک پارسیان به عنوان بانک عامل در خصوص مسؤولیت و وظایفی که بانک مرکزی به این بانک محول کرده است به خوبی ایفای نقش کرد.

وی ادامه داد: مدیریت بانک پارسیان همکاری خوبی با بانک مرکزی در این خصوص داشته است و در بخش‌هایی که مسؤولیت دارد عملکرد خوب داشت.

رئیس بانک مرکزی تصریح کرد: تا به امروز پرداخت‌هایی که قرار بود انجام شود، انجام شده و برای این منظور منابع مالی از طریق موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج تامین شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: منابع از سوی موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج در اختیار بانک پارسیان قرار گرفته و بانک پارسیان نیز این منابع مالی را در اختیار سپرده‌گذاران قرار داده است و این پرداخت‌ها براساس معرفی‌هایی است که از سوی موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج شده و از این پس نیز بانک پارسیان همین نقش را دارد.

رئیس بانک مرکزی در خصوص مباحثی مبنی بر ادغام موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج با بانک پارسیان، اظهار داشت: موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج با پارسیان ادغام نمی‌شود.

سیف افزود: ادغام موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج با بانک پارسیان اصلاً مطرح نبوده و نیست.

وی در حالی که از جواب سوالی در خصوص وضعیت نیروی انسانی موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج طفره می‌رفت، گفت: تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم تا کارکنان این موسسه مالی اعتباری و سپرده‌‌گذاران کمترین هزینه را از این بابت بدهند.

این مسؤول تصریح کرد: وضعیت موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج بستگی به شرایطی که دارد، پیش می‌رود و ما به تدریج از محل منابعی که در ثامن‌الحجج به وجود می‌آید و دارایی‌هایی که دارد، سپرده سپرده‌گذاران را خواهیم داد.

رئیس بانک مرکزی با بیان اینکه تا کنون نیز رقم‌هایی به سپرده‌گذاران داده شده است، اعلام کرد: از این پس نیز همین سیاست دنبال خواهد شد و دارایی موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج متعلق به سپرده‌گذاران این موسسه مالی و اعتباری است و بانک مرکزی دقت لازم را در این خصوص خواهد داشت.

سیف خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود که این منابع به نحو مناسبی تبدیل به نقدینگی شود.

وی در پاسخ به این سوال که بانک پارسیان فقط در سه شهر از ۱۸ شهر آذربایجان غربی شعبه دارد و مردم از عاملیت بانک پارسیان در شهرهای مختلف استان برای دریافت سپرده‌های خود با مشکل مواجه می‌شوند، اظهار داشت: مردم مجبور هستند از شهرهای اطراف برای دریافت سپرده‌های خود به شهرهای دیگر عزیمت کنند.

این مسؤول با بیان اینکه برای عاملیت واگذاری سپرده‌ها، بانک پارسیان داوطلب شده است، افزود: این زحمت از سوی سایر بانک‌ها مورد قبول قرار نگرفت چرا که این کار ساده‌ای نبوده و هم اکنون نیز بانک پارسیان زحمت‌های زیادی را متحمل شده است.

این مصاحبه در حالی انجام گرفت که سوالات زیادی در خصوص وضعیت این موسسه مالی اعتباری وجود داشت که از آن جمله می‌توان به بلاتکلیفی پرسنل این موسسه مالی اعتباری اشاره کرد.

ارسال نظرات